بررسی انواع سقف استخر

یکی از موضوعاتی که در ساخت استخر اهمیت دارد، نوع سقف استخر است. سقف استخر به دلیل درارتباط بودن با رطوبت زیاد باید از متریال های خاصی برای ساختش استفاده کرد. برای مثال نمی توان از سقف گچی برای استخر استفاده کرد. همین باعث شده تا انواع سقف استخر تولید شود و امروزه به فروش برسد. اگر شما هم برای اینکه نوع سقف استخر خود را انتخاب کنید در شک هستید به شما پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله را همراه ما باشید به خاطر اینکه این که بعد از خواندن این مقاله همه چیز را درمورد انواع سقف استخر خواهید دانست. همینطور اگر قصد خرید ویلا استخر دار را دارید پیشنهاد می‌کنیم به صفحه خرید ویلا در کردان نگاهی بیندازید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

درباره سقف استخر
قصد خرید ویلا در برغان را دارید؟
برای مشاوره و اطلاعات بیشتر با مشاوران ما ارتباط بگیرید
کردان ۱۳۷

انواع سقف استخر

با پیشرفت آپارتمان سازی و ویلاسازی امروزه بیشتر افراد در آپارتمان و یا ویلا شخصی خود دارای استخر هستند. استخر ها می‌توانند از سقف های گوناگونی ساخته شده باشند و این امر بستگی به مکان استخر و نوع استخر نیز دارد. بهتر است قبل از اینکه به مبحث انواع سقف استخر وارد شویم باید این مورد را بدانید که سقف استخر یکی از مهم ترین بخش های یک استخر است چرا که اگر این بخش به خوبی ساخته نشود می‌تواند دچار شکست و یا ریزش شود و جان افرادی که داخل استخر هستند را به خطر بیندازد و همینطور می‌تواند انرژی استخر را به بیرون منتقل کند و این ها مواردی هستند که در اثر رعایت نکردن اصول ساخت استخر ممکن است به وجود بیایند. اگر می‌خواهید ویلایی با استخر با کیفیت داشته باشید ویلا مدرن در کردان پیشنهاد ما است. ما در ادامه این مقاله می خواهیم انواع سقف استخر را با یکدیگر مقایسه کنیم. پس ادامه این مقاله را از دست ندهید. 

درباره سقف استخر

همه چیز در مورد سقف استخر

سقف کناف

سقف کناف یکی از سقف های بسیار زیبا و رایج “انواع سقف استخر” می‌باشد. این سقف از تایل های فلزی درست شده است که دارای یک روکش محافظ هستند. برای ایجاد این سقف ابتدا باید بخش فلزی را به روی سقف قرار داده و سپس تایل ها را به ترتیب به روی آنها قرار دهید. نکته ای که در اینجا قرار دارد قابلیت جا به جایی تایل های است. یعنی شما می توانید تاسیسات را با استفاده از تایل ها پنهان کنید و برای دسترسی دوباره آنها را بیرون بیاورید. در ویلا در برغان ویلا های خوبی با سقف کناف استخر موجود است.

سقف کناف

سقف پلی کربنات

دومین سقف از انواع سقف استخر، سقف پلی کربنات است که مزیت های زیادی دارد.  این سقف ها قابلیت باز و بسته شدن دارند. یعنی شما می توانید سقف را باز کرده و از منظره آسمان لذت ببرید و یا اینکه سقف استخر را کاملا ببندید. معمولا از این نوع سقف در استخر باغ استفاد می شود. این سقف از ورقه های پلیمری ساخته شده و رنگ آن بصورت شفاف درآمده است.

سقف شیشه ای

امروزه یکی از به روز ترین و پیشرفته ترین راه برای ساخت سقف استفاده از سقف شیشه ای است. سقف شیشه ای با شیشه سکوریت ساخته می شود و پس از اتمام کار به شما نمایی از یک استخر لوکس را به نمایش می گذارد. البته بسیاری از سقف های شیشه ای قابلیت تعویض شدن و یا باز و بسته شدن را دارند تا اگر شیشه ای دچار خوردگی شد می توانید به راحتی آنها را تعویض کنید. البته لازم به ذکر است که در سقف های شیشه ای از تایل های جدا استفاده می شود.

سقف شیشه ایی

سقف آسمان مجازی

سقف آسمان مجازی یکی از زیباترین و بهترین سقف هایی است که تاکنون استفاده شده است. ورقه هایی به نام پلکسی فرآیند ساخت این سقف را جلو می برند. هر سقف آسمان مجازی دارای یک طرح خاص و زیبا است. به همین دلیل ابتدا سقف آسمان مجازی به روی استخر نصب می شود سپس بعد از تایید نهایی می توان ورقه های پلکسی را نصب کرد. این سقف یک عیب مهم هم دارد. شما با استفاده از این سقف نمی توانید دسترسی زیادی به تاسیسات و کابل ها داشته باشید.

سقف کشسان استخر

سقف کشسان استخر یکی از جدیدترین و کارآمد ترین سقف هایی است که تاکنون ساخته شده است. پارچه های پی وی سی اصلی ترین بخش تشکیل دهنده سقف کشسان است. این پارچه ها کاملا منعطف هستند و این یعنی شما می توانید به هر شکلی که می خواهید سقف خود را تزیین کنید. برای اینکه سقف کشسان راه اندازی شود ابتدا باید فلز ها را قرار داده و سپس روکش های براق را روی آنها قرار دهید. سقف کشسانی باتوجه به دیگر انواع سقف در این مقاله، مزیت های بسیار زیادی دارد. سقف کشسانی دارای مقاومت بالایی است، در برابر رطوبت ایستادگی می کند و همچنین در رنگ ها و فرم های مختلف وجود دارد. استخر همچنین انواعی دیگر از پوشش دارد که براساس کاربرد و نحوه عملکرد آنها بسیار معروف شده اند. با ما همراه باشید تا با این انواع سقف استخر آشنا شوید.

انواع سقف استخر با توجه به کاربرد

هرکدام از این سقف ها از متریال های مختلف و عجیبی ساخته شده است و این باعث شده تا کاربردهای مختلفی نیز داشته باشند. اولین سقف که می خواهیم به شما بگوییم سقف استخر ثابت است.

انواع سقف استخر با توجه به کاربرد

سقف استخر ثابت

سقف های ثابت به سقف هایی گفته می شود که نمی توانید آنها را جا به جا کنید. آسمان مجازی، کشسان و کناف جزء سقف هایی هستند که در دسته ثابت قرار می گیرد و قابلیت باز و بسته شدن ندارند.

سقف استخر ویلا

همانطور که می دانید سقف ویلا معمولا در طبقه نخست ایجاد می شود. البته باید به مقدار و کیفیت بالای متریال نیز توجه کرد تا ساخت استخر از نظر امنیت و مقاومت نیز کامل شود. گاها این اتفاق افتاده که سقف های استخر ویلا ها با خاطر استفاده از متریال بی کیفیت دچار ترک یا شکستگی و در بعضی موارد حتی ریزش شده است.

سقف متحرک

یکی از مزیت های سقف های پلی کربنات و شیشه ای این است که می توان آنها را بصورت متحرک نیز ساخت. همچنین می توانید طوری این سقف ها را بسازید تا با ریموت کنترل از را دور و یا نزدیک بتوانید سقف را جا به جا کنید. اکنون بسیاری از مناطق ویلایی از سقف متحرک استفاده می کنند با وجود اینکه در بسیاری از مواقع، شرایط آب و هوای آنجا بارانی است. اما همه آنها در هنگام باران سقف ها را بسته می کنند تا از ورود باران و گرد و خاک جلوگیری شود.

سقف متحرک

کلام پایانی درباره انواع سقف استخر

در این مقاله راجب انواع سقف استخر صحبت شد و شما بهترین موارد برای ساخت یک  سقف استخر کامل را مشاهد کردید. از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)