نکات مهم در طراحی ویلا دوبلکس

یکی از انواع ویلاهایی که طرفداران بسیاری دارد، ویلاهای دوبلکس هستند. طراحی ویلا دوبلکس دانش و مهارت خاص خودش را می‌خواهد. داشتن یک ویلای دوبلکس می‌تواند مزایای بسیاری را برای فرد داشته باشد و هم‌چنین به دلیل بالا بودن تعداد طرفداران این دسته از ویلاها، به هنگام فروش، خریداران بسیاری برای آن دیده می‌شوند. اما، زمانی یک ویلا دوبلکس می‌تواند به عنوان یکی از بهترین‌ها عمل کند که به هنگام ساخت و طراحی‌ ویلا دوبلکس ، تمامی نکات لازم رعایت شده باشند. در این مطلب همراه ما باشید تا در کنار یک دیگر به نکات مهم در طراحی ویلا دوبلکس بپردازیم. ما در ویلا در برغان ویلاهای متنوعی داریم که می‌توانید انتخاب آزادانه ایی برای خرید ویلا داشته باشید

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

ویلا دوبلکس
خرید ویلا در برغان با بهترین قیمت
برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید
خرید ویلا

طراحی ویلا دوبلکس

ویلا دوبلکس یک ساختمان مسکونی است که در دو طبقه ساخته شده است. معمولا ویلاهای دوبلکس دارای یک اتاق غذاخوری یک نفره و یک آشپزخانه در طبقه اول است و در طبقه دوم نیز همین موارد تکرار می‌شود. شما می‌توانی با مشاوران ما جهت خرید ویلا در کردان تماس بگیرید. طراحی ویلا دوبلکس شامل یک دیوار مرکزی مشترک بوده و از دو واحد نشیمن در کنار هم یا در دو طبقه با ورودی‌های مجزا تشکیل شده است. در حالی که از ویلا های دوبلکس به عنوان یک ساختمان مسکونی دو طبقه یاد می‌شود، در زمان خرید به صورت یکجا به فروش می‌رسد و متعلق به یک فرد است. ممکن است برای هر دو طبقه نقاط ورودی جداگانه نیز وجود داشته باشد. در خارج از کشور ایران، “طراحی ویلا دوبلکس” به شکل‌های مختلف انجام می‌شوند. به عنوان مثال در هند، طراحی داخلی ویلا دوبلکس به طور کلی دارای آشپزخانه، سالن و اتاق خواب در طبقه پایین است. در حالی که طبقه بالا اتاق خواب اصلی را در خود جای داده است. منظور از ویلا دوبلکس خانه‌ای است که همیشه به صورت دو طبقه‌ای باشد و هرگز سه یا چهار طبقه را برای خود نداشته باشد که در این صورت به آن مالتی پلکس گفته می‌شود. جالب است بدانید که در کشورهای غربی، ویلا دوبلکس حتی ممکن است دو خانواده را در خود جای دهد که هر طبقه به طور کلی یک خانه جداگانه برای آن‌ها باشد اما ورودی تنها یک محل است. ویلا‌های دوبلکس می‌توانند بازده اجاره‌ای سالم را ارائه کنند، زیرا خانواده مالک همیشه می‌توانند یک بخش از ملک خود را به مستاجران اجاره دهند. در چنین مواقعی ورودی مجزا بوده و یک دیوار مشترک ویلا بزرگ را به دو قسمت تقسیم می‌کند.  با توجه به موارد گفته شده ویلا مدرن در کردان گزینه مناسبی برای علاقه مندان به خرید ویلا محسوب می‌شود.

ویلا دوبلکس

همه چیز درباره ویلا دوبلکس

در هنگام طراحی ویلا دوبلکس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 به هنگام طراحی ویلا دوبلکس باید مواردی را مد نظر خود قرار دهیم تا بتوانیم یک ویلا دوبلکس جذاب را ارائه داده و خریداران را به سمت آن هدایت کنیم. املاک ۱۳۷ کردان در این قسمت قصد دارد تعدادی از نکات مهم به هنگام طراحی ویلا دوبلکس را به شما عزیزان ارائه دهد. توجه داشته باشید معمولا ویلاهای مدرن به خاطر استقبال بیشتر عموم از قیمت بالاتری نسبت به ویلای کلاسیک برخوردار هستند.

  • هدف شما چیست؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که واقعا می‌خواهید ویلا دوبلکس جدید خود چه چیزی را به شما ارائه دهد. شاید شما ویلا قدیمی‌تری دارید و می‌خواهید برای به حداکثر رساندن فضا، نور و بهره‌وری انرژی آن را ارتقا دهید. یا ممکن است به سادگی بخواهید تعمیر و نگهداری را کنار بگذارید و از زندگی بدون زحمت در یک ویلا دوبلکس لذت ببرید. هدف هرچه که باشد، شفاف بودن در مورد آن به شما کمک می‌کند تا به طراحی کامل برسید.

  • موقعیت شما

یکی از مزایای کلیدی ساخت یک ویلا دوبلکس این است که می‌توانید از موقعیت مکانی موجود خود نهایت استفاده را ببرید. به جای بازسازی و محدود شدن با تصمیمات طراحی قدیمی، می‌توانید یک “طراحی ویلا دوبلکس” جدید را در دستور کار خود قرار دهید. به عنوان مثال، استفاده حداکثری از عواملی مانند آب و هوای محلی، نور خورشید، حریم خصوصی و مناظر تنها برخی از مواردی است که می‌توان در یک طراحی کاملا جدید به آنها توجه کرد.

  • بودجه شما

هر کس بودجه‌ای دارد، اما نکته کلیدی این است که در مورد تمام هزینه‌هایی که در ابتدا وجود دارد کاملا منصف باشید، سپس برای یافتن طرحی که به سلیقه شما بسیار نزدیک است، کمک مناسب را دریافت کنید. امکان‌پذیری ایده‌های شما می‌تواند به محدودیت‌های بودجه برگردد، اما همیشه گزینه‌های زیادی در محدوده‌های مختلف بودجه وجود دارد. 

  • امکان سنجی ویلا دوبلکس شما

ممکن است طرحی در ذهن داشته باشید، اما یک نکته کلیدی این است که طرح مورد نظر شما چگونه بر روی ویلا دوبلکس شما پیاده می‌شود. این بدان معناست که برای سازنده شما مهم است که یک امکان سنجی انجام دهد تا ببیند چه چیزی امکان پیاده سازی روی سازه را دارد.

در هنگام طراحی ویلا دوبلکس به چه نکاتی باید توجه کرد؟

مراحل ساخت و طراحی ویلا دوبلکس چقدر است؟

نه تنها درمورد مراحل ساخت و طراحی ویلا دوبلکس، بلکه برای بسیاری از موارد دیگر نیز نمی‌توان در ابتدا یک براورد قیمت دقیق را داشت. مخصوصا در حال حاضر که روزانه با نوسانات قیمت رو به رو هستیم. در این زمینه می‌توانید از مشاوران املاک ۱۳۷ کردان اطلاعات خوبی را کسب کنید و اگر قصد ساخت و ساز یک ویلای دوبلکس را دارید، آن را به بهترین نحو به انجام برسانید.

در چه زمین هایی می توان ویلای دوبلکس احداث کرد؟

تا به این قسمت با املاک ۱۳۷ کردان همراه بودید و اطلاعاتی کامل درمورد این که یک ویلای دوبلکس چیست و این که طراحی ویلا دوبلکس چه نکاتی را در بر دارد را دریافت کردید. این که ما بدانیم چگونه یک ویلای دوبلکس را به بهترین شکل ممکن طراحی کنیم، نکته بسیار مهمی است. اما، زمانی این ویلای دوبلکس می‌تواند به عنوان بهترین در نوع خود معرفی شود، که در یک زمین مناسب پی ریزی شود. اگر ما به زیر ساخت یک ویلای دوبلکس توجهی نداشته باشیم، در واقع به جان افرادی که قرار است در این ویلا زندگی کنند بی توجه هستیم.

یک ویلای دوبلکس نسبت به یک ویلای یک طبقه مصالح بیشتری را داراست به همین دلیل باید در زمینی ساخته شود که بتواند این وزن را تحمل کند. شما می‌توانید برای پیدا کردن یک زمین مناسب برای ساخت یک ویلای دوبلکس، از یک کارشناس زمین شناسی و هم‌چنین یک کارشناس خاک شناس کمک بگیرید.  هر دو می‌توانند شما را در این زمینه به خوبی راهنمایی کنند و بهترین زمین‌ها را برای ساخت ویلای دوبلکس به شما عزیزان معرفی کنند. همچنین باید توجه داشت گاهی موافق شما مجبور به بازسازی ویلا خود می‌شوید. گاهی ویلاهایی می‌بینیم که خیلی قدیمی هستند ولی هنوز قابل سکونت هستند. املاک ۱۳۷ کردان دارای تیمی از بهترین کارشناسان را در این زمینه است. شما می‌توانید با کمک از مشاوران این املاک علاوه بر این موضوع اطلاعاتی درمورد خرید ویلا در کردان، ویلا مدرن در کردان و یا ویلا در برغان را نیز به دست آورید. 

در هنگام طراحی ویلا دوبلکس در شمال به چه نکاتی باید توجه کرد؟

در شمال کشور تعداد بسیاری ویلا وجود دارد که هر کدام با طراحی و زیبایی تازه و متنوعی ساخته شده‌اند. اما به هنگام طراحی ویلا دوبلکس در شمال کشور باید به چه نکاتی توجه داشت؟ اولین نکته در زمینه طراحی ویلا دوبلکس در شمال کشور، مربوط به آب و هوای آن است. آب و هوای شمال کشور همواره مرطوب است و بارش‌‌های بسیاری را تجربه می‌کند. اگر طراحی ویلا به گونه‌ای باشد که در آن هدایت کننده‌های آب وجود نداشته و هم‌چنین از مصالح عایق رطوبت استفاده نشود، می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد به وجود آورد و در گذر زمان نم زدگی‌هایی را پدید آورد که منجر به خرابی کل ویلا شود. پس اولین نکته این است که از عایق‌ها و قسمت‌های هدایت کننده حتما استفاده شود. موضوع مهم دیگر آن است که در چه زمینی اقدام به ساخت این ویلا می‌کنید. زمین یکی از مهم‌ترین نکات است که باید صد در صد به آن توجه شود. اگر نتوانید به خوبی به انتخاب یک زمین برای ساخت ویلای خود بپردازید، در واقع با گذر زمان ممکن است با نشست زمین مواجه شده و ویلای دوبلکس خود را از دست بدهید. در حوزه طراحی‌های داخلی که بیشتر با توجه به سلیقه خریدار انجام می‌شود، می‌توانید از انواع نمونه‌های طراحی مختلف که در سایت‌های معتبر قرار دارند کمک بگیرید.

نکات طراحی ویلا دوبلکس در شمال

اصول طراحی ویلا دوبلکس

اگر مشتاق ساخت یک ویلا دوبلکس هستید و از قبل یک قطعه زمین را برای آن در نظر گرفته‌اید، قدم منطقی بعدی این است که اصول طراحی ویلا دوبلکس را در این زمینه بدانید و سپس آن را بر روی آن پیاده کنید. سه مورد مهم به هنگام طراحی یک ویلا دوبلکس وجود دارد که به عنوان سه اصل اصلی در هنگام طراحی ویلا شناخته می‌شود که در این قسمت به آن‌ها می‌پردازیم:

  • محله

بافت محله در طراحی ویلا دوبلکس، تراکم جامعه، انواع خانه‌ها و هم‌چنین ویژگی محله را در نظر می‌گیرد. برای اینکه ویلا دوبلکس شما هماهنگ با محیط اطراف خود طراحی و ساخته شود، باید شرایط خاصی داشته باشد:

  • مکان یابی و انبوه سازی ساختمان باید منعکس کننده شخصیت منظره خیابان باشد.
  • کیفیت طراحی و مواد برای ساخت و ساز باید منظر خیابان فعلی را تکمیل یا بهبود بخشد.
  • فرم و عناصر ویلا دوبلکس

 

از طریق اجرای قوانین منطقه‌بندی محلی، مالکان ساختمان‌ها ملزم به رعایت فرم اولیه ساختمان هستند که نحوه ساختار پوشش ساختمان را دیکته می‌کند. مانند نوع سقف، درها، نوع طراحی نما و ….

  • محوطه سازی

محوطه سازی در حیاط جلویی به ویژه برای بهتر دیده شدن ویلا دوبلکس بسیار مهم است. مانند طراحی خود ساختمان، محوطه سازی برای هر دو طرف ویلا دوبلکس باید بر تفاوت‌های بین دو واحد تاکید کند، نه اینکه شبیه تصاویر آینه‌ای باشد.

نمونه کار ویلا دوبلکس

قبل از این که اقدام به طراحی یک ویلای دوبلکس کنید، می‌توانید از انواع سایت‌های معتبر اقدام به مشاهده کردن انواع نمونه کارهای ویلا دوبلکس کنید. این نمونه‌ها باعث می‌شوند تا شما با انواع ساخت و ساز و طراحی خارج از کشور نیز آشنا شده و از نکات اروپایی نیز در طراحی ویلا دوبلکس خود استفاده کنید.

نمونه کار ویلا دوبلکس

سوالات متداول

  1. ویلای دوبلکس به چه مکانی گفته می شود؟

ویلای دوبلکس معمولا به ساختمان دو طبقه‌ای گفته می‌شود که متراژ بالایی را داراست.

  1. چگونه نمونه کار طراحی ویلای دوبلکس را مشاهده کنیم؟

می‌توانید به راحتی از انواع سایت‌های معتبر مانند املاک ۱۳۷ کردان در این زمینه کمک بگیرید.

  1. سه اصل مهم به هنگام طراحی ویلا دوبلکس چیست؟

محوطه سازی، فرم و عناصر ویلا دوبلکس و محله سه اصل مهم به هنگام طراحی این ویلا است.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)