۶ مورد برای انتخاب مشاور املاک

انتخاب مشاور املاک یکی از مهم ترین کارهایی است که افراد برای خرید و فروش خانه و یا ویلا انجام دهد. یک مشاور املاک معتبر می تواند فرآیند فروش خانه یا ویلا شما را بسیار کوتاه کند. بسیاری از افراد برای خرید و یا فروش خانه با حضور ریش سفیدان محل انجام می دهند اما این کار قانونی نیست و شما برای انجام قانونی این فرآیند باید به مشاور املاک و سپس دفاتر ملکی بروید. ما در این مقاله می خواهیم معیارها و نکاتی را برای شما بیان کنیم که با توجه به آنها بتوانید یک مشاور املاک معتبر و مناسب انتخاب کنید. به شما پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

مهم ترین نکات انتخاب مشاور املاک
خرید ویلا در برغان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

انتخاب مشاور املاک

امروزه پیدا کردن مشاوره املاک کار بسیار آسانی است اما چیزی که مهم است پیدا کردن یک مشاور املاک خوب است که به ما در فرآیند خرید و یا فروش خانه و یا ملک خود یاری برساند و کمک کند. به عنوان مثال یک مشاور املاک خوب برای خرید ویلا در کردان باید نقشه دقیق این روستا را داشته باشد تا بتوانید از موقعیت مکانی ویلا مورد نظر اطلاع حاصل کنید. در این بخش می خواهیم ۶ نکته برای انتخاب مشاور املاک را با شما مرور کنیم تا شما در این انتخاب دچار اشتباه نشوید و خرید یا فروش ملک شما به مشکل نخورد. ادامه این مقاله را از دست ندهید. 

مهم ترین نکات انتخاب مشاور املاک

مهم ترین نکات برای انتخاب مشاور املاک

شناختن کامل منطقه توسط مشاور ملاک

یکی از ویژگی ها و نکاتی که در انتخاب مشاور املاک باید توجه زیادی به آن داشته باشید، انتخاب مشاور املاکی است که شناخت کامل به منطقه مربوطه داشته باشد. فرقی نمی کند که شما قصد خرید ملکی را دارید و یا قصد فروش، به هر صورت مشاور املاک باید به منطقه مربوطه کاملا اشراف داشته باشد. وقتی شما سوالاتی مانند قیمت ملک در یک منطقه، امنیت منطقه مورد نظر، تعداد مراکز درمانی و تحصیلی، دسترسی به امکانات رفاهی و… را از یک مشاور املاک سوال کنید تنها کسی می تواند به شما پاسخ دهد که منطقه مورد نظر را به خوبی بشناسد. به عنوان مثال برای خرید ویلا در برغان اگر یک مشاور املاک خوب کنارتان باشد کارتان خیلی آسان تر می‌شود.

شناختن کامل منطقه توسط مشاور املاک

در نظر گرفتن ساعات کاری مشاور املاک

دومین نکته مهم در انتخاب مشاور املاک، دانستن ساعت کاری آنها است. بسیاری از مشاورین املاک بصورت تمام وقت در املاک حضور دارند. این یعنی شما هر وقت به مشاور املاک مراجعه کنید آنها برای پاسخ گویی آماده هستند. اما بعضی از مشاورین املاک نیز بصورت پاره وقت کار می کنند و ساعت کاری مشخصی را تعیین نمی کنند. در این مورد شما اگر به مشاور املاک مراجعه کنید ممکن است با بسته بودن آن روبرو شوید و وقتتان هدر برود. پس قبل از هر چیز از ساعت کاری یک مشاور املاک اطلاع حاصل کنید.

پاسخگویی همیشگی توسط مشاور املاک

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قبل از خرید و یا فروش ملکی سوالی برایتان پیش بیاید و در مشاور املاک از فرد مورد نظر بپرسید و پاسخ خود را نیز دریافت کنید. ولی سپس که مشاور املاک را ترک کردید، سوال های دیگری نیز برایتان بوجود می آید و مجبور به برقراری تماس می شوید. اگر شما تایم مناسبی را برای تماس انتخاب کرده باشید، یک مشاور املاک متعهد قطعا به شما پاسخ می دهد و شما می توانید سوال های خود را بپرسید. اما اگر با وجود تماس در تایمی مناسب، پاسخی دریافت نکردید از انتخاب چنین مشاور املاکی صرف نظر کنید. همینطور می‌توانید برای خرید ویلا مدرن در کردان با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

پاسخگویی همیشگی توسط مشاور املاک

سر زدن به چندین مشاور املاک

شما نباید با اولین مشاور املاکی که چشمتان خورد قرارداد ببندید زیرا ممکن است مشاور املاک های بهتری نیز باشد. شما ابتدا باید مشاورین املاک معروف منطقه را شناسایی کرده و سپس به تک تک آنها سر بزنید. خدمات آنها را بپرسید، امکاناتشان را بپرسید، میزان اطلاعاتشان راجب منطقه و املاک را بپرسید تا بهترین مشاور املاک را از همه نظر پیدا کنید. سپس می توانید برای عقد قراردارد به بهترین جا برای خرید و فروش ملک مراجعه کنید.

شناختن نیازهای خودتان

برای اینکه بتوانید بهترین مشاور املاک را برای خرید و فروش ملک تان انتخاب کنید قبل از هر چیزی باید برای خود دایره نیازهایتان را مشخص کنید. آیا نیاز به خرید و یا فروش سریع ملک دارید؟ آیا محدوده قیمتی خاصی را مد نظر دارید؟ آیا محله خاصی را برای خرید ملک مشخص کرده اید؟ مشخص کردن نیازهایتان باعث می شود تا شما بتوانید در هنگام صحبت با مشاورین املاک، بهتر خدماتی که می خواهید و شرایطی که دارید را بیان کنید و آنها نیز بهتر می توانند به شما خدمات ارائه دهند.

شناختن نیاز های خودتان

امکانات مشاور املاک

یکی از مهم ترین چیزها در “انتخاب مشاور املاک” نیز، امکانات آن است. به همین دلیل باید با مشاور املاکی قرارداد ببندید که امکانات لازم مانند نقشه شهری و طرح های ساخت و ساز شهرداری را داشته باشد و شما بابت خرید و یا فروش ملک خود اطمینان داشته باشید.

مهم ترین ویژگی در انتخاب مشاور املاک

تا الان با بسیاری از نکات مهم درباره انتخاب یک مشاور املاک معتبر آشنا شده اید. اما این بخش کمی متفاوت است زیرا ما می خواهیم راجب مهم ترین ویژگی در انتخاب بنگاه املاک صحبت کنیم. مهم ترین ویژگی برای انتخاب مناسب مشاور املاک، داشتن تجربه و موفقیت های زیاد در انجام معاملات خرید و فروش است. هرچه مشاور املاک تجربه بیشتری داشته باشد می تواند زمین شما را با قیمت بالاتری بفروشد و یا زمینی را با قیمت پایین تر برای خرید به شما پیشنهاد کند. پس برای انتخاب مشاور خرید و فروش املاک از داشتن تجربه زیاد و موفقیت در به پایان رساندن معاملات اطمینان حاصل کنید. این ها مهم ترین نکات و ویژگی ها درمورد انتخاب درست مشاور املاک بوده اند.

‌مهم ترین ویژگی های مشاور املاک

کلام پایانی

در این مقاله درباره انتخاب مشاور املاک اطلاعات زیادی کسب کردید. در پایان نیز باید اضافه کنیم که فرقی نمی کند که شما قصد خرید ویلا در برغان را داشته باشید و یا می خواهید ملکی را در شمال بخرید و یا بفروشید. به هر صورت باید مشاور املاک درستی را انتخاب کنید. امیدوارم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)