آشنایی با انواع ساختمان ویلا

یکی از اولین نیازهای انسان برای شروع زندگی و یا ادامه زندگی، داشتن مکانی برای سکونت است. با افزایش روز به روز جمعیت، مکان برای زندگی نیز کاهش یافته است و یکی از مشکلات امروز جهان، کمبود مکان برای سکونت است. با پیشرفت صنعت ساختمان سازی، کم کم ویلاها ساخته شد و امروزه ویلاهای متعددی در اکثر شهرها و روستاها وجود دارد. برای مثال در ایران، ویلا مدرن در کردان و یا ویلاهای شمال جزء معروف ترین ویلاها هستند. اما موضوع این مقاله چیز دیگری است. شاید شما قصد خرید ویلا را داشته باشد اما با انواع ساختمان ویلا آشنایی نداشته باشید و تصمیم اشتباهی در خرید بگیرید. ما این مقاله را ارائه کردیم تا شما را به طور کامل با “انواع ساختمان ویلا” آشنا کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مقاله را از دست ندهید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

آشنایی با انواع ساختمان ویلا
خرید ویلا در برغان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

انواع ساختمان ویلا

به طور کلی، چهار نوع ساختمان برای ویلا وجود دارد که بسیار رایج اند و اکثر ویلاها با این سبک ها ساخته می شود. ویلاهای فلت، ویلاهای نیم پیلوت، ویلاهای دوبلکس و ویلاهای تریبلکس چهار نوع معروف ساختمان ویلاها هستند. هرکدام از این انواع ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارند. برای آشنایی با ویژگی های و نکات مربوط به انواع ساختمان ویلا با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر برای خرید ویلا در کردان با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید.

آشنایی با انواع ساختمان ویلا

همه چیز درباره انواع ساختمان ویلا

ویلا فلت و ویژگی های آن

یکی از انواع ساختمان ویلا ویلا های فلت هستند. ویلاهای فلت در بین انواع ساختمان های ویلایی، کمترین فاصله را از زمین دارد. ویلاهای فلت یک طبقه با یک سقف دارند و حداکثر یک متر از زمین فاصله دارند. ویلاهای فلت کم هزینه ترین ویلا از نظر ساخت است. این ویلاها بزرگ نیستند و همین باعث شده تا مصالح کمی برای ساخت آنها لازم باشد و ویلا با هزینه کمتری ساخته می شود. اکثر افراد نیز به دلیل همین هزینه ساخت پایین طرفدار ساخت ویلا فلت هستند.

ظاهر ویلا فلت

ویلاهای فلت می توانند از نظر ظاهر و یا سبک ساخت و ساز با هم متفاوت باشند. برای مثال یکی از ویلاهای فلت با معماری کلاسیک اما ویلای فلت دیگر با ایده های حال حاضر و روز دنیا ساخته شود.

خرید ویلا فلت

اگر شما قصد خرید ویلا نیز دارید و می خواهید هزینه زیادی بابت این کار خرج نکنید، ویلاهای فلت بهترین و مناسب ترین گزینه هستند زیرا با توجه به نکاتی که گفته شد قیمت بسیار پایینی دارند و شما هزینه کمتری نسبت به دیگر ویلاها پرداخت می کنید.

ویلا فلت و ویژگی های آن

ویلا نیم پیلوت و ویژگی های آن

در گذشته ای نچندان دور، ساخت ویلای نیم پیلوت رایج ترین و پرطرفدارترین انواع ساختمان ویلا بود. شمال کشور یکی از مکان هایی است که ویلاهای نیم پیلوت در آنجا بسیار زیاد است. ویلاهای نیم پیلوت در واقع همان ویلاهای فلت هستند اما نیم طبقه به این ویلاها اضافه شده است که می تواند اتاقی را از ویلا جدا کنید. با روی کار آمدن طرح نیم پیلوت، طرح فلت دیگر استفاده نشد زیرا خیلی ساده و سطحی و افراد نیز می خواستند تا طرح ویلاها از این سادگی دربیاید. هزینه ساخت ویلاهای نیم پیلوت قطعا بیشتر از هزینه ساخت ویلاهای فلت می شود اما این هزینه بسیار بالا نیست و برای اینکه ویلای شما از آن طرح ساده و همیشگی ویلای فلت خارج شود، ارزشش را دارد. اگر این نوع ویلا را نمی‌پسندید پیشنهاد می‌کنیم به ویلا مدرن در کردان سر بزنید.

خرید ویلا نیم پیلوت

همانطور که می دانید برای ساخت و ساز ویلا به روش نیم پیلوت هزینه می شود زیرا مصالح بیشتری مورد نیاز است. همین باعث شده تا اگر شما قصد خرید ویلای نیم پیلوت را داشته باشید،  باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

خرید ویلا نیم پیلوت

ویلا دوبلکس و ویژگی های آن

ویلا دوبلکس نیز یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین ویلاهایی است که امروز وجود دارد و همچنان ویلاهایی هستند که با این طرح در حال ساخت و ساز هستند. بیشتر ویلا در برغان از نوع دوبلکس ساخته شده اند. ویلا دوبلکس بسیار بزرگ و شیک هستند. ویلا دوبلکس جزء ویلاهای بسیار جذاب است. اگر مشکلات مالی ندارید و به دنبال ساخت و ساز ویلای بسیار شیک و آبرومندانه هستید به شما پیشنهاد می کنیم که از ساخت ویلا دوبلکس فراموش نکنید. این نوع ویلا سازی هنوز از کار نیفتاده است. هزینه ساخت و ساز ویلا به سبک دوبلکس بالا است. این نوع از انواع ساختمان ویلا به دلیل ویژگی های زیاد و مصالح بسیاری زیادی که برای ساخت آن استفاده شده است، هزینه زیادتری برای اجاره یا خرید نیاز دارد. نکته بسیار خوبی که درباره ویلا دوبلکس وجود دارد این است که این ویلاها در طبقه اول، پذیرایی، هال و آشپزخانه هستند و طبقه دوم مخصوص اتاق هایی مانند تاق خواب و یا دستشویی است و این یک نکته بسیار مثبتی است.

ویلا تریبلکس و ویژگی های آن

ویلا تریبلکس معروف ترین نوع از انواع مهم ساختمان ویلا است.  ویلا تریبلکس جدید ترین و بهترین و همچنین پر هزینه ترین نوع ویلا است. ویلاهای تریبلکس از نظر ظاهری بسیار جذاب هستند و بیشتری ارتفاع را از سطح زمین دارند. این ویلاها فضای بسیار بالایی دارند در حدی که می توانید به راحتی دو خانواده را آن جای دهید. معمولا ویلاهای تریبلکس با بیشترین امکانات ساخته شده و اینگونه ویلا جزء ویلاهای لاکچری قرار می گیرد. امکاناتی که دیگر ویلاها ندارند مانند، سالن سینما، سالن ورزشی، استخر و… از جمله کلمات و ویژگی های ویلاهای تریبلکس هستند. همانطور که تا الان حدس زدید هزینه ای که باید برای ساخت، اجاره و یا خرید ویلای تریبلکس کنید بسیار بالاتر از ویلاهای معمولی است زیرا این ویلاها ویژگی های بسیار زیادی دارند و همچنین از مصالح بیشتری در ساخت آنها استفاده شده است.

ویلا تریپلکس و ویژگی های آن

کلام پایانی

شما در این مقاله با انواع ساختمان ویلا و ویژگی های مهم هرکدام به خوبی آشنا شده اید. امیدوارم که این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد. از اینکه تا آخر این مقاله ب ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)