آشنایی با انواع متریال ویلا

بر هر بخش از ویلا، متریال های مختلفی استفاده می شود. دسته بندی های متفاوتی برای انواع متریال ویلا وجود دارد. ما در این مقاله می خواهیم متریال ویلا را بر اساس محل استفاده از آنها دسته بندی کنیم. برای مثال مصالح ساخت سقف و یا مصالح ساخت دیوار دسته بندی هایی هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد. اگر می خواهید با انواع مختلف متریال ویلا و بهترین هر دسته بندی آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید و با ما تا آخر همراه باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

آشنایی با انواع متریال ویلا
خرید ویلا در کردان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

انواع متریال ویلا

در ابتدای این مقاله می خواهیم شما را با انواع متریال ویلا آشنا کنیم. در ادامه شما دسته بندی هایی از متریال خواهید دید که بر اساس بخش های مختلف ویلا دسته بندی شده اند. برای آشنایی با انواع متریال ویلا ادامه این مقاله را از دست ندهید. با توجه به سازه ای و تعداد طبقاتی که قرار است داشته باشد، پی باید شبکه بندی شده و عمق آن نیز مشخص شود. البته قبل از این کارها ابتدا باید زمین را مورد بررسی قرار دهید تا استقامت زمین را بسنجید. اگر زمین مورد نظر استقامت لازم را داشت سپس باید این عمق و شبکه بندی پی را انجام دهید. متریال های سیمانی  یکی از متریال های معروف است که می توان برای پی استفاده کرد. برای مثال آهک، سیمان سیاه و… در این گروه قرار دارند. مصالحی که برای ساخت سقف یک ویلا مدرن در کردان استفاده می شود با مصالح مورد نیاز برای ساخت دیواره های همان ویلا متفاوت است.

آشنایی با انواع متریال ویلا

همه چیز درباره انواع متریال ویلا

انواع متریال سازه اصلی ویلا

متریال بتنی

سازه اصلی مهم ترین بخش ویلا است زیرا همیشه در معرض انواع مختلف آب و هوا قرار دارد و باید استقامت زیادی داشته باشد. یکی از بهترین متریال های سازه اصلی ویلا، بتن است زیرا بتن اگر رطوبت به آن برسد سخت تر می شود و این سخت شدن باعث می شود تا سازه شما محکم تر شود و بتن نیز عمر بیشتری کند. البته بتن انواع مختلفی دارد که شما با توجه به نیازهای خودتان می توانید هرکدام را انتخاب کنید. رایج ترین انواع بتن برای ساخت سازه اصلی عبارت اند از بتن متخلخل، بتن اسفنجی، بیت آرمه و… . بتن ها در کارگاه های مصالح ساختمانی درست می شوند زیرا ترکیبات استفاده برای ساخت آنها باید دقیق باشد. البته نکاتی هم در هنگام بتن ریزی باید رعایت کنید مانند آبرسانی به سازه بتنی. اگر به این نوع از ویلاها علاقه دارید با خرید ویلا در کردان می‌توانید به خواسته خود برسید.

متریال سیمانی

دومین متریال برای سازه اصلی ویلا، متریال سیمانی است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند. متریال سیمانی انواع متفاوتی مانند سیمان سیاه و سیمان سفید دارد. تفاوت آنها نیز در رنگشان است. البته متریال بتن از متریال سیمانی بهتر است زیرا متریال سیمانی در مواجه با رطوبت قابل نفوذ است و سازه در گذر زمان با مشکلاتی همچون ترک خوردگی یا شکستگی مواجه می شود. البته سازه سیمان سفید در مواجه با رطوبت مقاومت بیشتری دارد اما دارای معایبی نیز است. معایب سیمان سفید این است که زود کثیف می شود. اگر از سیمان سفید در نما استفاده کنید مجبورید نما را هر چند روز بشویید زیرا رنگ سفید سیمان زود کثیف می شود.

انواع متریال سازه اصلی ویلا

انواع متریال نما بیرونی ویلا

این درست است که نمای درونی ویلا اهمیت بسیار بیشتری نسبت به نمای بیرونی ویلا دارد اما همچنان نمای بیرونی از اهمیت بالایی برخوردار است. نمای بیرونی ویلا تنها چیزی است که ابتدا به چشم می آید و باید منحصر به فرد باشد.

مصالح طبیعی

یکی از متریال های بسیار جذاب برای ساخت نمای بیرونی ساختمان ویلا، متریال هایی است که به صورت طبیعی استفاده می شود. معروف ترین مصالح در این دسته چوب درختان، سنگ هایی که در طبیعت یافت می شوند. برای مثال در ویلا در برغان ویلاهایی می‌توانید با این متریال پیدا کنید. و یا آجر است. مزیت استفاده از مصالح طبیعی این است که به راحتی در دسترس هستند و شما می توانید با مراجعه به یک مصالح فروشی آنها را تهیه کنید. البته قیمت بسیار پایینی نیز دارند. قیمت مصالحی مانند آجر، چوب و یا سنگ نسبت به دیگر مصالح بسیار کمتر است.

ورقه های فایبر سمنت

مصالح طبیعی که در بخش قبل گفته شد مقاومت بسیار کی در برابر رطوبت هوا و فرسایش دارند و نمی توان از آنها به عنوان یک نما مقاوم یاد کرد اما ورقه های فایبر سمنت مقاومت بیشتری دارند. این ورقه ها به آسانی اجرا می شوند و وقت زیادی نمی برد تا نما شما ساخت شود. همچنین تنوع زیادی در طرح، رنگ و جنس دارند. البته اگر علاقه زیادی به استفاده از چوب دارید می توانید می توانید از محصولات نوین وود پلاست و یا ترمووود استفاده کنید که شکلی شبیه به چوب دارند اما از مواد پلیمری در ساخت آنها استفاده شده است و در برابر آب و هوای بارانی و یا فرسودگی ها مقاومت بیشتری دارد.

انواع متریال نما بیرونی ویلا

انواع متریال ویلا برای سقف

“انواع متریال ویلا” برای سقف با توجه به منطقه ای است که ویلا شما قرار دارد. برای مثال برای ویلا در برغان از سقف شیروانی استفاده می شود زیرا این مناطق باران های زیادی دارند و سقف شیروانی برای مناطق بارانی بهترین گزینه است. نوع متریال سقف را می توانید از افراد متخصص در این حرفه و با توجه به شهری که ویلایتان در آن قرار دارد بپرسید.

کلام پایانی

انواع متریال ویلا عنوان این مقاله ما بود و ما به شما دسته بندی های متفاوتی با توجه قسمت های مختلف ویلا پیشنهاد کردیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

 درباره انواع متریال ویلا

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)