خرید ویلا یا زمین کدام بهتر است؟

امروزه روند بازار املاک باعث شده تا افراد زیادی برای سرمایه گذاری در این بازارها اقدام کنند. خرید ویلا یا زمین همیشه جزء دو راهی هایی بوده است که سرمایه گذاران با آن روبرو می شوند. تعداد بسیار زیادی از افراد خرید ویلا را ترجیح می دهند و همچنین بخش زیادی نیز وجود دارد که زمین می خرند. اما ما در این مقاله می خواهیم به طور دقیق این دو راه را بررسی کنیم تا شما بتوانید تصمیم راحت تری بگیرید. اگر می خواهیم به طور کامل با خرید ویلا، خرید زمین، مزایا خرید ویلا و یا خرید زمین و همچنین نکات مهم در خرید ویلا یا زمین آشنا شوید به شما پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

خرید ویلا یا زمین کدام بهتر است؟
خرید ویلا مدرن در کردان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

خرید ویلا یا زمین

قطعا شما هم می دانید که قیمت ها در بازار املاک همیشه در حال افزایش بوده است و هیچ کاهشی در این چند سال نداشته است. یکی از مسائلی که این مدت مردم با آن درگیر بودند خرید زمین یا ویلا بوده است. این باعث بوجود آمدن شانس بزرگی برای سرمایه گذاران شده است. اما همیشه سرمایه گذاران این سوال را دارند که کدام حوزه سود بیشتری دارد؟ ما با خرید ویلا سود بیشتری می کنیم یا خرید زمین سود بیشتری دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ وقت معلوم نیست. هیچ کس دقیق نمی داند که کدام یک از این بازارها سود آوری بیشتری دارد چون تغییر قیمتی آنها روند یکسانی ندارد. گاهی شاید خرید ویلا در کردان ۵ برابر شود و زمین هیچ تغییری نکند اما روز بعد قیمت زمین ۱۰ برابر شود و ویلا همان قیمت بماند. اما یک چیز همه یکسان و قطعی است و هیچگاه تغییر نمی کند و آن نیز سود آوری شما از این حوزه است. تورم، نرخ دلار و قیمت مصالح همیشه باعث شده تا قیمت ویلا و زمین روند افزایشی داشته باشد و شما هم در این روند افزایشی سود زیادی خواهید داشت.

خرید زمین

نکات مهم درمورد خرید ویلا یا زمین

بازار فروش بهتر ویلا

نکات ریز و قابل اهمیتی در مورد خرید ویلا یا زمین وجود دارد که باید آنها را بدانید و شاید در تصمیمتان تاثیر داشته باشد.

درست است که شما می توانید زمین را نیز به کرایه دهید، بفروشید و یا به نحوی از آن کسب درآمد کنید اما اگر خواسته باشیم نگاه دقیق تری کنیم متوجه می شویم که خرید ویلا کمی از نظر فروش بهتر است. شما می تواند ویلا را نسبت به زمین، زودتر به اجاره دهید و یا بفروشید.

بودجه خرید

دومین نکته مهم در “خرید ویلا یا زمین”، بودجه است. همیشه میزان سرمایه در خرید حرف اول را میزند. شما باید ابتدا به بودجه خود توجه کنید زیرا خرید زمین بسیار بودجه کمتری نسبت به خرید ویلا نیاز دارد. معمولا کسانی که زمین می فروشند افرادی بومی هستند ک قیمت های پایینی برای زمین در نظر می گیرند اما صاحبان ویلا مانند شما سرمایه گذارانی هستند که به قصد سودآوری زیاد این کار را می کنند و قطعا بودجه بسیار بالاتری برای خرید ویلا نیاز دارد. پس اگر بودجه کمی دارید نسبت به خرید زمین اقدام کنید. ولی پیشنهاد ما برای کسانی که بودجه بیشتری دارند، قطعا خرید ویلا است. زیرا خرید ویلا از هر جهت دارای مزایای بیشتری است. به عنوان مثال با خرید ویلا در برغان می‌توانید اطمینان داشته باشید که بعد از مدتی قیمت ویلای شما بیشتر شده است. همراه ما باشید تا خرید ویلا یا زمین را بررسی کنیم.

بودجه خرید وییلا یا زمین

خرید ویلا یا زمین، کدام بهتر است؟

همانطور که گفته شد ویلا برای سرمایه‌گذاری گزینه بهتری نسبت به زمین است اما همچنان هرکدام مزایا و معایب خودشان را دارند. اگر می خواهید با این مزایا و معایب بیشتر آشنا شوید همراه ما باشید.

مزایا خرید ویلا

مزایا خرید ویلا عبارت اند از:

  • هم سرمایه گذاری و هم رفاه

اولین مزیت خرید ویلا این است که شما در کنار سرمایه گذاری که کردید، رفاه دارید. برای مثال می توانید از زندگی در ویلا خود تا زمانی که اجاره داده اید لذت ببرید. برای مثال خرید ویلا مدرن در کردان باعث می شود تا شما همیشه مکانی برای اقامت در این شهر توریستی داشته باشید.

به عبارتی دیگر شما با یک تیر دو نشان می زنید. اما زمین چنین ویژگی ندارد. شاید بتوانید در زمین کشت و کار انجام دهید اما آن هم نیاز به این دارد که کاربری زمین شما زراعی باشد وگرنه با جریمه شهرداری روبرو خواهید شد.

معایب خرید ویلا

  • نیاز به بودجه خیلی زیاد

خرید ویلا بودجه زیادی لازم دارد و شاید مهم ترین عیب خرید ویلا نیز همین باشد. بسیاری از افراد قوه خرید ویلا را ندارند و همین باعث می شود تا بازار خرید ویلا افت زیادی داشته باشد. اما همچنان برای ویلا خریداران زیادی پیدا می شود.

معایب خرید ویلا

مزایا خرید زمین

  • نیازمند بودجه کم و سودآوری زیاد

مهم ترین مزیت زمین این است که بودجه کمی برای خرید نیاز دارد  ولی سودآوری آن از ویلا کمتر نیست. بسیاری از افراد تصور می کنند که فرق زیادی بین سود آوری ویلا و زمین است اما اگر نسبت بگیریم. قیمت ویلا نسبت به سودش با توجه به قیمت زمین نسبت به سودش آنچنان تفاوت زیادی ندارد.

معایب خرید زمین

  • بازار فروش کمتر نسبت به ویلا

همانطور که می دانید هر زمین کاربری مربوط به خودش را دارد. برای مثال بعضی از زمین ها کاربری کشاورزِی، مسکونی، تجاری و… دارد و شما نمی توانید به غیر از کاربری آنها کار دیگری در زمین کنید.

برای مثال شما نمی توانید در زمینی با کاربری کشاورزی ساحتمان تجاری بنا کنید. این باعث شده تا خریداران زمین به چند دسته تقسیم شوند و بازار خرید زمین نسبت به بازار خرید ویلا افت داشته باشد.

معایب خرید زمین

کلام پایانی

در این مقاله شما همه جنبه های مربوط به خرید ویلا یا زمین را خواندید. اکنون می توانید راحت تر و درست تر تصمیم بگیرید. امیدوارم از این مقاله بهره کامل برده باشید. از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)