اصول طراحی ویلا مدرن

اصول طراحی ویلا مدرن به عواملی مانند رنگ بندی، نورپردازی، الگوها و بافت­ها و … مربوط است. برای طراحی ویلا مدرن سبک­های متفاوتی مانند نئو ویکتوریا، نئو مدیترانه ای، نئو کلاسیک و … وجود دارد. فرقی نمی کند که شما ویلا را برای فروش می خواهید یا برای خودتان می سازید. به هر صورت باید ویلا طراحی زیبایی داشته باشد. وقتی ویلا شما طبق بروزترین اصول طراحی ویلا ساخته شود، مشتریان بیشتری حاضرند تا با شما معامله کنند. همچنین ویلای زیبا به آرامش خودتان نیز کمک می کند. در ادامه همراه ما باشید تا با اصول طراحی ویلا مدرن آشنا شوید. یکی از ضروری ترین عوامل برای خرید ویلا در کردان مربوط به ظاهر آن می­شود.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

درباره اصول طراحی ویلا مدرن
برای خرید ویلا مدرن در کردان به مشاوره احتیاج دارید؟
هرچه سریع تر با مشاوران ما تماس بگیرید
املاک ۱۳۷ کردان

طراحی ویلا مدرن

 با پیشرفت در صنعت معماری، اکنون ویلای­های بسیار زیبایی با طراحی­های فوق العاده وجود دارد. طراحی زیبا برای یک ویلا اولین چیزی است که هر فرد می­خواهد. ما می خواهیم در این مقاله شما را با اصول و نکات طراحی ویلا مدرن آشنا کنیم تا اگر قصد ساخت ویلا دارید، بتوانید ویلایی با ظاهری شیک و به روز بسازید. طراحی ویلا مدرن به خیلی از عوامل بستگی دارد و یک ویلای مدرن خوب با طراحی خوب خودش است که می‌تواند توجه خریداران را به خود اختصاص دهد. در سالیان گذشته “طراحی ویلا مدرن” دستخوش تغییرات و البته مهمی شده است که ما در این مقاله به آن ها پرداخته ایم. به شما پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله همراه ما باشید. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید ویلا در برغان با مشاوران ما ارتباط بگیرید.

درباره اصول طراحی ویلا مدرن

همه چیز درباره طراحی ویلا مدرن

نورپردازی زیبا و درست در ویلا

بهترین طراحان همیشه حواسشان به نورپردازی ویلا است تا بتوانند یک ظاهر زیبا از فضای داخلی و بیرونی رو توسط نور ایجاد کنند. وقتی ویلا نورپردازی درستی داشته باشد شما با ظاهری شفاف و سبک روبرو خواهید شد. اهمیت نورپردازی داخلی چند برابر نورپردازی بیرون است پس باید حتما از بهترین ایده­های نورپردازی استفاده کنید تا داخل ویلای خود را هرچه زیباتر بسازید. به یاد داشته باشید که نورپردازی همیشه یکی از مهم­ترین اصول طراحی ویلا مدرن است. اگر از این نوع ویلا ها خوشتان آمده پس قطعا از ویلا مدرن در کردان نیز خوشتان میاید.

ویلا مدرن

انتخاب رنگ های خاص و جلوه دهنده

می توان گفت که انتخاب رنگ در اصول طراحی ویلا مدرن مهم­ترین بخش محسوب می شود. یک طراح حرفه ایی همیشه می­داند که ترکیب چه رنگ هایی می تواند باعث خلق یک اثر بسیار زیبا شود. فرقی نمی کند که انتخاب رنگ مربوط به دکوراسیون داخلی باشد یا بیرونی، به هر صورت موضوع بسیار مهمی است. معمولا برای طراحی دکوراسیون داخلی از رنگ هایی استفاده می شود که مکمل یکدیگر هستند و وقتی کنار هم باشد جلوه خاصی دارند.

توجه به الگوها و بافت های متفاوت

الگوها و بافت­های مربوط به اشکال هندسی و چند ضلعی ­هایی می شوند که شما در طراحی دکوراسیون داخلی از آنها استفاده می­کنید. منظور از الگوها و بافت­ها در واقع الگو ها و بافت­ها از نظر معماری است که در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. میزها، پنجره­ ها، ستون­ ها، پله­ ها و… جزء مواردی هستند که از یک الگو و بافت خاص پیروی می­کنند.

اختصاص دادن موقعیت پنجره در ویلا

انتخاب موقعیت پنجره در ویلا از موارد قبلی اهمیت کمتری دارد اما به نوبه خود بسیار با ارزش است و به زیبایی ویلا کمک زیادی می کند. علاوه بر موقعیت پنجره ­ها، شکل و طرح پنجره­ها نیز بسیار مهم است. برای مثال در ساخت ویلا مدرن اغلب از پنجره ­ها، شیشه ه­ا و قاب­ های آلمینیومی استفاده می­شود اما در ویلاهای جنگلی، پنجره­ های شیشه های با قاب­های چوبی بیشتر رایج است. البته شکل هندسی پنجره نیز حائز اهمیت است.

طراحی سالن ناهار خوری در ویلا

در هر ویلایی باید یک مکان مشخص و مجزا برای ناهار خوری ایجاد شود. معمولا در این مکان میز ناهار خوری و صندلی چیده می­شود و برای همین باید فضای کافی داشته باشد. طبق اصول طراحی ویلا مدرن، رنگ­های موجود در سالن ناهار خوری باید رنگ­هایی باشد که به افراد آرامش دهد تا هنگام صرف غذا از آن لذت ببرند. همچنین انتخاب شکل میز و صندلی ها دارای اهمیت است.

طراحی سالن ویلا مدرن

اتاق خواب در طراحی ویلا

مهم­ترین بخش­ هایی که یک اتاق خواب مدرن را تشکیل می دهند عبارت­اند از: مبلمان، تخت، کمد لباس، تلویزیون، حمام شخصی و سیستم­های گرمایی و سرمایشی. طراح ویلا باید برای همه این بخش­ها فضای کافی قرار دهد. انتخاب رنگ در اتاق خواب نیز یکی از مهم­ترین عوامل است. شما باید رنگ­هایی را انتخاب کنید تا باعث آرامش فرد شود. پیشنهاد می­شود که اتاق خواب دارای تراس باشد و این به جذابیت اتاق می‌افزاید.

طراحی فضای ذخیره سازی در ویلا

منظور ما از فضای ذخیره سازی کمدها، کابینت­ ها و… است. قطعا انتخاب یک الگو زیبا برای طراحی کمد و کابینت­ ها می­تواند زیبایی داخلی ویلا را چند برابر کند. البته فضای ذخیره سازی باید کافی باشد. همچنین یک فضای ذخیره سازی مدرن فضایی است که در کنار زیبایی، کاربردی نیز باشد و وسایل مروبطه در آنها دچار آسیب دیدگی نشوند. این­ها اصول مربوط به طراحی فضای ذخیره سازی است.

آشپزخانه و طراحی آن در ویلا

همانطور که می دانید بانوان بیشتر با فضای آشپزخانه در ارتباط هستند و به همین دلیل این فضا باید کاملا ظریف و زیبا باشد. استفاده از یک الگو نورپردازی درست می­‌تواند به ظرافت آشپزخانه کمک کند. موضوعی دیگری که در این مورد دارای اهمیت است، چیدمان کابینت­ ها و سینک می­باشد. به عنوان کسی که طراح ساختمان است باید چیدمان زیبا و منحصر به فردی انتخاب کنید.

حمام و سرویس بهداشتی در ویلا

اگر خواسته باشیم در راجع به ویلاهای لاکچری صبحت کنیم باید بگوییم که در هر طبقه حمام و سرویس بهداشتی مجزا طراحی شده است. شما هم می­توانید از همین الگو برای طراحی حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنید. برای جذابیت بیشتر در حمام و سرویس بهداشتی می­توانید از کاشی و سرامیک­ های روشن استفاده کنید. البته انتخاب درست لوازم حمام و سرویس بهداشتی نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

حمام ویلا مدرن

نکات مهم در طراحی ویلای مدرن

نکاتی وجود دارد که باید قبل از طراحی ویلا مدرن به آنها توجه کنید تا بتوانید هرچه بهتر کار خود را پیش ببرید. این نکات عبارت اند از:

  • نوع بافت شهرسازی در منطقه مربوطه
  • اقلیم منطقه مربوطه
  • زاویه تابش خوشید برای چیدمان پنجره­ها
  • قوانین شهرداری برای ساخت و ساز
  • افرادی که قصد زندگی در آنجا را دارند
  • جهت وزش باید برای چیدمان پنجره­ها

کلام آخر

روز به روز اصول طراحی ویلا مدرن تغییر می­کند. ما در این مقاله جدیدترین و به روزترین اصول طراحی ویلای مدرن را برای شما ارائه کردیم. همچنین نکاتی را گفتیم که توجه به آنها قبل از ساخت ویلا ضروری است. از اینکه تا آخر این مقاله همراه ما بوده ­اید ممنونیم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)