مناطق ممنوعه خرید ویلا

مناطق ممنوعه خرید ویلا کدام بخش ها هستند و به چه دلیل جزء مناطق ممنوعه به شمار می روند؟ بسیاری از شما شاید تابحال اقدام به خرید ویلا کردید اما ویلا به دلیل ساخته شدن در مناطق ممنوعه غیر قابل خرید و فروش بوده است.
تعداد بسیاری زیادی از افراد به دلیل ساخت و ساز در مناطق محروم، ویلایشان تخریب شده و یا دولت آن را پلمپ کرده است. شاید شما هم با مناطق ممنوعه آشنایی نداشته باشید و این اشتباه را انجام دهید.
ساخت و ساز در مناطق محروم به غیر از تلف کردن وقت، باعث از دست رفتن بخش زیادی از سرمایه شما نیز می شود. ما در این مقاله سعی کردیم تا تمامی مناطق ممنوعه خرید ویلا و یا ساخت ویلا را برای شما ارائه کنیم. به شما پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟
خرید ویلا در کردان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

مناطق ممنوع خرید ویلا

گاهی اوقات ویلایی را می بینید که قیمت پایین اما کیفیت بالایی دارد. برای مثال امکانات بسیار زیادی دارد و همچنین ویلا بزرگ و مناسبی است و همچنین قیمت پایینی دارد. بیشتر این ویلا ها، ویلا هایی هستند که در مکان های ممنوع شده توسط توسط ساخته شده اند. در ادامه به بررسی مناطق ممنوعه خرید ویلا در کردان و دیگر جاها می پردازیم .

مناطق ممنوع خرید ویلا

آشنایی با مناطق ممنوعه خرید ویلا

ویلا ساخته شده در زمین های زراعی و کشاورزی

آمار فروش زمین های کشاورزی برای ساخت ویلا در سال گذشته بسیار بالاست و این یعنی افراد بسیار زیادی از مناطق ممنوعه ساخت و یا خرید ویلا آگاهی ندارند. یکی از مناطق ممنوعه خرید ویلا، زمین های کشاورزی است.
زمین های کشاورزی که به برای ساخت و ساز ویلا به فروش می روند اغلب قیمت های بسیار پایینی دارند و افراد با دیدن قیمت سریع نسبت به خرید اقدام می کنند. ساخت ساز در این زمین ها به چند دلیل غیر مجاز است.

دلیل ممنوع بودن خرید ویلا در زمین های زراعی و کشاوری

با ساختن ویلا در زمین های کشاورزی بسیاری از گونه های گیاهی و طبیعی از بین می روند. همچنین دیده شده که هر ویلایی که در زمین های کشاورزی ساخته شده است، چاه آبی نیز برای تامین آب آشامیدنی و یا آب استخر حفر شده است.
همانطور که می دانید کشور ما با مشکل کم آبی و خشک سالی روبرو است و حفر چاه کاملا غیر مجاز است. پس از خرید ویلا در زمین کشاورزی و یا ساخت ویلا در این زمین ها جدا خودداری کنید تا سرمایه تان هدر نرود.

دلیل ممنوع بودن خرید ویلا در زمین های زراعی و کشاوری

ویلا ساخته شده در جاده های خاکی و فرعی

یکی از شاخص هایی که در قیمت ویلا تاثیر زیادی دارد، فاصله ویلا مورد نظر تا جاده های اصلی و یا جاده هایی است که مسیر دسترسی به مراکز بهداشتی، تحصیلی و یا درمانی هستند.
اما جاده خاکی شرایط متفاوتی را ایجاد می کند. جاده های خاکی استحکام و استقامت های لازم را در برابر تغییرات ندارند و این می تواند برای شما مشکلات زیادی را به وجود بیاورد.

دلیل ممنوع بودن خرید ویلا واقع شده در کنار جاده خاکی

ساخته شدن ویلا در کنار جاده های خاکی غیر مجاز است زیرا با تغییرات آب و هوایی و بارش باران و یا برف، عملا مسیر عبور و مرور شما از بین می رود و هیچ راهی برای دسترسی به امکانات رفاهی ندارید. لذا ساخت ویلا در این مکان ها نیز کاملا غیر مجاز است.

دلیل ممنوع بودن خرید ویلا واقع شده در کنار جاده خاکی

ویلا ساخته شده در کنار دریا

یکی دیگر از مناطق ممنوعه خرید ویلا، قرار گیری ویلا در فاصله نزدیک به دریا است. این مسئله بیشتر برای ویلا های شمال بوجود می آید و برای مثال شما با ویلا در برغان از این دسته مسائل نخواهید داشت زیرا دریایی وجود ندارد.

دلیل ممنوع بودن خرید ویلا واقع شده در کنار دریا

همانطور که می دانید، دریا همیشه وضعیت یکسانی ندارد. گاهی اوقات وجود بادهای شدید باعث ایجاد امواج بزرگ و چند متری می شود که می تواند در یک ضربه ویلا را تخریب کند.
همچنین رطوبت هوا در مناطق دریایی بسیار بالا است. این می تواند بر روی مصالح تاثیر بگذارد و به مرور موجب فرسودگی مصالح شود که در نهایت به تخریب ویلا ختم می شود. آب گرفتگی ویلا نیز می تواند یکی دیگر از دلایل باشد. همین دلایل باعث شده در مناطق دریایی در لیست مناطق ممنوعه خرید ویلا مدرن در کردان  و هر جای دیگر قرار بگیرد.

دلیل ممنوع بودن خرید ویلا واقع شده در کنار دریا

ویلا ساخته شده در کنار رودخانه

معمولا زمین هایی که در محدوده رودخانه ها وجود دارند قیمت بسیار کمی دارند و از این رو نظر مشتریان را به خود جلب می کند. اما خرید و فروش این ویلا ها و یا ساختن ویلا در این مناطق کاملا ممنوع بوده و با تخریب توسط دولت روبرو می شود. قطعا دلایل این کار را خودتان بهتر می دانید اما ما نیز باید آنها را بازگو کنیم.

دلیل ممنوع بودن خرید ویلا واقع شده در کنار رودخانه

دو دلیل برای ممنوع بودن خرید ویلا واقع شده در اطراف رودخانه وجود دارد. اولین دلیل طغیان رودخانه است. رودخانه هر موقع امکان دارد طغیان کند و سیلاب در آن جاری شود و به راحتی ویلا را نابود کند. این دلیل به خاطر خطر جان خود شما است.
دومین دلیل نیز مربوط به کم آبی است. در بسیاری از ویلا هایی که در کنار رودخانه ساخته شده است، چاه های عمیق حفر شده است و یا از آب رودخانه استفاده بی رویه می شود و همین عامل باعث شد تا ممنوعیت خرید و فروش این ویلا ها قطعی شود.

دلیل ممنوع بودن خرید ویلا واقع شده در کنار رودخانه

کلام پایانی

شما در این مقاله با مناطق ممنوعه خرید ویلا به خوبی آشنا شده اید. توجه داشته باشید که هر کدام از این موارد برای هر ویلایی، برای مثال ویلا در برغان، وجود داشته باشد؛ دیر یا زود آن ویلا توسط دولت تخریب و یا پلمپ می شود. پس مراقب باشید که پولتان را هدر ندهید. امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید. از اینکه تا آخر این مقاله همراه ما بوده اید کمال تشکر را داریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)