وید در ویلا به چه معناست و چه کاربردی دارد؟

وید یکی از اصطلاحاتی است که در معماری کاردبرد دارد و ممکن است تا به حالا آن را نشنیده باشید. وید ها اغلب در میانه سازه قرار دارند و فضای داخلی سازه را حتی اگر کوچک باشد دلبازتر به نمایش میگذارد.  اگر نمیدانید وید در ویلا به چه معناست با ما در ادامه مطالب همراه باشید تا شما را در مورد وید در ویلا و همچنین کاربرد آن بیشتر آشنا کنیم. همچنین ما ویلاهای زیبایی در برغان داریم که می‌توانید برای اطلاعات بیشتر بر روی لینک خرید ویلا در برغان بزنید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

وید در ویلا
برای خرید ویلا در کردان به مشاوره نیاز دارید؟
با مشاوران ما در ارتباط باشید
املاک ۱۳۷کردان

وید چیست؟

به فضای باز و خالی که به شکل نیم طبقه در بین ارتفاع یک ساختمان است و هیچ ابعاد دقیق و مشخصی ندارد، وید گفته می شود. با این حال که گفته شد اغلب نمیدانند وید در ویلا به چه معناست اما مهندسان خوبی در این حیطه فعالیت میکنند. شما میتوانید با ما خریدن ویلا مدرن در کردان را تجربه کنید. در اصل وید یک کلمه انگلیسی است که معنای آن پرنشده یا خالی است. حال بهتر است جواب این سوال که وید در ویلا به چه معناست را بدهیم. وجود وید در یک ویلا به معنای دوبلکس بودن آن نیست، زیرا وید یک نیم طبقه ای است که از سطح زیرین مساحت کمتری دارد. وید در ویلاها فضای باز و خالی هستند که در سقف ایجاد می شوند و موجب می شوند تا دید طبقات به هم بیشتر شود. اگر مساحت ویلای شما کوچک باشد، وجود وید باعث می شود ویلای شما دلبازتر و بزرگ تر بنظر برسد. استفاده از وید در طراحی ویلا نه تنها موجب زیبایی مکان می شود، بلکه باعث می شود از فضای کمی که در اختیار دارید بهترین استفاده را داشته باشید. گاهی اوقات هم استفاده از وید در طراحی داخلی موجب میشود که شما نتوانید دکوراسیون داخلی را تغییر چندانی دهید و چیدمان مبلمان شما را محدود میکند. 

وید در ویلا

مواردی که باید در مورد وید بدانید

چه تفاوتی بین وید و آتریوم وجود دارد؟

برای درک بیشتر این موضوع  که بفهمیم وید در ویلا به چه معناست بهتر است تفاوت میان وید و آتریوم را بدانیم. در معماری گاهی از طراحی وید به عنوان یک نورگیر یاد می شود؛ از آنجایی که وید شباهت بسیار زیادی به نورگیر یا  آتریوم دارد، برخی افراد این دو را باهم اشتباه میگیرند. در حالی که طراحی  وید و آتریوم یکی نیست و کاربردهای متفاوتی دارند.هدف اصلی از طراحی وید در یک ویلا، ایجاد یک مکان بزرگ تر و دلبازتر در میانه یک ساختمان است و موجب می شود دید کلی طبقات  بیشتر شود.در طراحی وید سقف کاملا بسته است، اما در طراحی آتریوم از یک نورگیر سقفی یا شیشه ای در پشت بام استفاده می شود؛ بنابراین یکی از اصلی ترین تفاوت ها در بین وید و آتریوم  سقف آنها است.البته تنها تفاوت وید و آتریوم سقف آنها نیست بلکه جنس دیوارهای اطراف آن ها با هم متفاوت است. در آتریوم از دیوارهای به جنس شیشه استفاده می شود، که  موجب می‌شود نور طبیعی در فضای داخلی به حداکثر برسد؛ جنس دیواره های وید از همان مواد اصلی ساختمان هستند که با یک طراحی متفاوت در کنار یکدیگر قرار گرفتندهیچ تفاوتی با جنس سایر دیوار های ساختمان ندارند. با خرید ویلا در کردان از املاک ۱۳۷کردان میتوانید تجربه ایی دلنشین داشته باشید. 

معنای وید در ویلا

طراحی وید چه مزایا و چه معایبی دارد؟

مزایای استفاده از وید در طراحی داخلی ویلا:

استفاده از وید باعث می‌شود سقف ویلا یا خانه بلند تر از سایر قسمت ها باشد،در نتیجه موجب می شود ساختمان ما بزرگتر و دلباز تر دیده شود. استفاده از وید در طراحی ویلا باعث می شود، شما به بهترین شکل بدون این که مرز و جداسازی وجود داشته باشد از فضای خود استفاده کنید. استفاده از وید در طراحی داخلی ساختمان موجب می‌شود که یک تهویه هوای بهتر مناسب را داشته باشید. استفاده از وید باعث می شود  از نور طبیعی حداکثر استفاده  شود زیبایی خانه را دو چندان میکند.

معایب استفاده از وید:

از آنجایی که در طراحی وید سقف بلندتر است ممکن است برای گرمایش محیط نیاز به انرژی بیشتری برای گرم کردن داشته باشید. همچنین استفاده نادرست از وید در فضای داخلی ویلا جالب نیست و پیشنهاد نمی‌شود.

معنای وید در ویلا

طراحی وید در ویلا

هنگاهی که برای اولین بار به جمله “وید در ویلا به چه معناست” برخوردید به احتمال زیاد چیزی از آن نمیدانستید اما حالا دیگر تا حدودی با این مفهوم آشنا شده اید. یکی از پلان های بسیار رایج معماران طراحی وید در ویلا است،از آنجایی که ویلاها ساختمان های بزرگ هستند و نورگیر در آنها اهمیت زیادی دارند اگر بخواهیم هر طبقه را با یک سهم از طبقه دیگر جدا کنیم نورگیری آن از هم جدا می شود و در نتیجه موجب می شود هزینه زیادی صرف این کار شود و فضا کوچکتر میشود .در چنین شرایطی بهترین گزینه طراحی وید در ویلا است. با داشتن وید در ویلا دیگر نیازی به ایجاد نورگیرهای متعدد نیست و شما میتوانید با استفاده از پنجره های سرتاسر نور کل ساختمان را تامین کنید و یک فضای بزرگتر و دل باز تر در اختیار داشته باشید. با  ساخت وید در طراحی داخلی ویلا می توانید به راحتی از تمام فضای ساختمان استفاده کنید و یک ویلای مدرن داشته باشید.

سخن پایانی

حال که با معنای  وید در ویلا به چه معناست آشنا شدید احتمالا متوجه این شدید که شاید در ویلای شما هم از وید استفاده شده و شما نمی‌دانستید و همینطور در آینده ایی که می‌خواهید ویلایی بخرید به این مسئله توجه بیشتری خواهید کرد.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)