ویلای سنتی یا ویلای لوکس

ویلای سنتی یا ویلای لوکس؟ بسیاری از افرادی ک قصد ساخت ویلا دارند از بین این دو نمی توانند تصمیم بگیرند که ویلای خود را به سبک سنتی بسازند یا از سبک های لوکس و جدید امروزی استفاده کنند. اگرچه مکان ساخت ویلا نیز می تواند در این مورد تاثیر گذار باشد. برای مثال ویلا مدرن در کردان معمولا از سبک لوکس و مدرن ساخته شده اند اما ساخت بعضی از ویلا در برغان به صورت سنتی جلو می رود.


ما در ادامه این مقاله تمام اطلاعات مورد نیاز راجب هر دو آنها را برای شما ارائه می کنیم اما قبل از هر چیزی باید بگوییم که به هر سبک که علاقه دارید بسازید زیرا خودتان هر روز این سبک را می بینید و باید از دیدن آن لذت ببرید.
اما در هر صورت ما می خواهیم در این مقاله نکات هر سبک را برای شما بیان کنیم تا تصمیم گیری برای شما راحت تر باشد. با ما همراه باشید تا با نکات مربوط به ویلای سنتی یا ویلای لوکس کاملا آشنا باشید.

خرید ویلا در کردان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

ویلای سنتی یا ویلای لوکس کدام را بخریم؟

برای اینکه بتوانید تصمیم بگیرید که ویلای سنتی یا ویلای لوکس خریداری کنید، ابتدا باید تفاوت بین هر کدام را بدانید. “ویلای سنتی یا ویلای لوکس” در بسیاری از چیزها با هم تفاوت دارند و این باعث شده تا گروهی از انتخاب ویلای سنتی بسیار لذت ببرند و گروهی نیز بیشتر ویلای لوکس را دوست داشته باشند. برای خرید ویلا در کردان همراه ما باشید تا با تفاوت های این دو به خوبی آشنا شوید.

ویلای سنتی یا ویلای لوکس کدام را بخریم؟

همه چیز در مورد ویژگی های ویلای سنتی و ویلای لوکس

تفاوت های ویلای سنتی یا ویلای لوکس

ویلای سنتی و ویلای لوکس دارای تفاوت هایی هستند،  از جمله این تفاوت به طراحی،  ویژگی ها، دکوراسیون داخلی، متریال و مصالح ساخت باید اشاره کرد. همچنین معماری در ویلای سنتی و ویلای لوکس تفاوت های بسیاری دارد. مهم ترین تفاوت هایی هستند که این دو سبک دارند. همراه ما باشید تا کامل تر با این تفاوت ها آشنا شوید. با بازدید از انواع ویلا در برغان هر دو سبک ویلای سنتی و لوکس را ملاحظه خواهید کرد.

تفاوت های ویلای سنتی یا ویلای لوکس

طراحی و ویژگی ها

طرح
در نمای بیرونی ویلای سنتی و ویلای لوکس تمایز کمتری دیده می شود اما اگر خواسته باشیم راجع به طراحی درونی این دو سبک، یعنی سبک سنتی و سبک لوکس صحبت کنیم باید بگوییم که بسیار در تمایزند.
طراحی سنتی ترکیبی از سبک هایی مانند مدرنیسم و مینیمالیسم است و اینطور نیست که از یک سبک الگو بگیرد بلکه چندین سبک را به کار می برد و در نهایت یک طراحی بسیار زیبا پدید می آید.


اما طراحی مدرن و لوکس اینطور نیست و تفاوت های زیادی دارد. در طراحی لوکس از خطوط بسیار واضح و صاف و اشکال هندسی دقیق استفاده می شود. همچنین رنگ هایی خنثی برای زیبا سازی طرح وجود دارند.
مهم ترین تفاوت بین ویلا سنتی یا ویلای لوکس در طراحی این است که ویلا سنتی چندین طرح را ترکیب می کند و در نهایت الگویی زیبا پدید می آورد ولی ویلای لوکس در طراحی تنها از یک طرح استفاده می کندو از همان نیز الگو می گیرد.

ویژگی ها
اگر خواسته باشیم در راجب ویژگی ها ویلای لوکس صحبت کنیم باید بگوییم که در طراحی داخلی این سبک از متریال های چوبی و رنگ ها خاکی استفاده می شود و این باعث می شود تا ویلا حس خوبی را به میزبان بدهد.
اما این طراحی داخلی در ویلای سنتی تفاوت های زیادی دارد. در ویلا سنتی طراحی داخلی با دیوار هایی سفید رنگ و پنجره هایی بزرگ تزئین می شود و این باعث می شود تا خانه مدرن به نظر برسد و بسیار جذاب است.

در طراحی ویلای لوکس بیشتر از چوب و رنگ های خاکی استفاده می شود و این در صورتی است که در طراحی ویلای سنتی از شیشه و فلز استفاده بیشتری شده است که احساس سردی به ویلا می دهد. در سقف ویلای سنتی یا ویلای مدرن نیز تفاوت هایی به چشم می خورد. ویژگی سقف ویلای مدرن این است که بسیار بلندند و وسایل روشنایی از آنها آویزان می شوند ولی در ویلای سنتی دقیقا برعکس است و سقف های بسیار بلندی وجود ندارد.

طراحی و ویژگی ها

 

تفاوت ویلا سنتی و ویلای لوکس در دکوراسیون داخلی، متریال، معماری

دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون داخلی ویلای سنتی نیز مانند بیرون، از چند سبک الگو گرفته شده است و این یعنی تنوع بیشتری در بین وسایل داخل وجود دارد. اما دکوراسیون داخلی در ویلا مدرن در کردان بسیار ساده و گرم است. دکوراسیونی شیک و برگرفته شده از پیشنهادات طراحان بزرگ چیزی است که در ویلای لوکس به کار می رود.


همچنین در دکوراسیون ویلای لوکس از رنگ های گرم مانند کرمی، سفید، مشکی و یا خاکستری با ترکیب طرح چوب استفاده می شود و بسیار جذاب است. اما در دکوراسیون ویلای سنتی بیشتر از رنگ های سرد استفاده شده و فضای خانه کمی رسمی می شود.

 متریال و مصالح ساخت

در ساخت ویلاهای مدرن معمولا در مصالح سنتی استفاده می شود و ویلاهای های مدرن ظاهری ساده و لوکس دارند. اما این در ویلاهای سنتی متفاوت است. در ساخت ویلای سنتی از متریال های شیب‌دار و شکل های هندسی زیادی استفاده می شود و ریزه کاری های زیادی دارد و در نهایت باعث بوجود آمدن ظاهری پیچیده می شود.

معماری در ویلای سنتی و ویلای لوکس

معماری در ویلای سنتی بسیار برجسته تر از ویلای لوکس است. البته معماری در ویلای لوکس نیز بسیار مدرن و زیبا است اما در ویلای سنتی به دلیل الگو گرفتن از چندین طرح می توان معماری پیچیده تر و برجسته تری را مشاهده کرد. به زبان دیگر، ویلای سنتی معماری هنری تری نسبت به ویلای لوکس دارد و این ویژگی برای افراد زیادی مهم و زیبا است.

تفاوت ویلا سنتی و ویلای لوکس در دکوراسیون داخلی، متریال، معماری

کلام پایانی

در این مقاله شما شاهد تفاوت ها و ویژگی های ویلای سنتی یا ویلای لوکس بوده اید. امیدوارم که این مقاله به شما کمک کرده باشد تا بتوانید تصمیم نهایی خود را درباره نوع ویلا خود، راحت تر بگیرید. از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)