روستای برغان کجاست؟

مردم ایران همیشه یکی از مردمان بسیار مشتاق به سفر بوده اند. از گذشته های دیر تا الان افراد به گردش می رفتند و از جاهای دیدنی لذت می برند. امروزه نیز این گردش پابرجاست.
ما قصد داریم در این مقاله یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین روستاهای ایران را به شما معرفی کنید. روستای برغان کجاست؟ چه جاذبه هایی دارد؟ چه موقعی برای سفر به روستای برغان مناسب است؟ همراه ما باشید تا بطور کامل با روستای برغان آشنا شوید و نحوه خرید ویلا در کردان آشنا شوید.

ویلا در برغان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷

روستای برغان کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟

برای پاسخ به سوال روستای برغان کجاست باید بگوییم که روستای برغان و کردان از مناطق  بسیار زیبا و سرسبز هستند که در دامنه کوه البرز وجود دارند. البته کردان و روستای برغان جزئی از کرج محسوب می شوند و ویلاهای زیبایی دز این مناطق وجود دارد برای مثال ویلا مدرن در کردان از مزایای خرید ویلا در این منطقه است.
برغان در فاصله ۲۱ کیلومتری از مرکز شهر زیبای کرج قرار دارد و همچنین در جهت شمال غربی این شهر می باشد. روستای برغان فاصله زیادی تا تهران بزرگ نیز ندارد. از مرکز تهران تا روستای برغان فقط ۶۸ کیلومتر فاصله است.
روستای برغان که از روستا های ایران است، به دلیل وجود دو رود شاهرود و سنج، از طبیعتی بکر و خاکی بسیار حاصلخیز دارا است. همین باعث وجود باغ های میوه انبوه و جنگل های طبیعی گسترده شده است.

روستای برغان کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟

جاذبه های روستای برغان کجاست؟

در بخش قبل شما فهمیدید که روستای برغان کجاست و از شهرهایی مانند کرج و تهران چقدر فاصله دارد. در این بخش می خواهیم به شما درباره جاذبه های بسیار زیبا و خیره کننده روستای برغان بگوییم. همراه ما باشید.

جاذبه های روستای برغان کجاست؟

معرفی جاذبه های برغان

• میدان برغان

اولین مکان تاریخی و گردشگری که قصد معرفی آن را داریم به میدان برغان معروف است. این میدان بیش از ۴۰۰ سال قدمت دارد و محل برگزاری مراسم های مهم و مذهبی بوده است. اگر به روستای برغان رفتید از بازدید این مکان فراموش نکنید.

• زیارتگاه چهل دختر

زیارتگاه چهل دختر در اصل نام یک درخت سیب است که مردمان برغان احترام بسیار ویژه ای به آن درخت دارند. همیشه در قصه های شهر برغان از این درخت یاد شده است. قدمت این درخت بسیار زیاد است. از هر فرد در برغان بپرسید که زیارتگاه چهل دختر روستای برغان کجاست، قطعا به شما یک درخت نشان خواهد داد.

• قلعه ایلخانی روستای برغان

برغان یکی از مکان هایی است که در گذشته ایلخانیان در آن سکونت داشتند و بناها و آثار مختلفی را از خود به جای گذاشته اند. قلعه ایلخانی نیز یکی از همین آثارهای تاریخی است. این قلعه بر روی تپه ای به نام کشکلا قرار دارد و بسیار دیدنی است.

روستای برغان کجاست

• مسجد و حسینیه برغان

حسینیه برغان یکی از آثار تاریخی دوره صفوی است و همچنین در آثار ملی ایران زمین ثبت شده است. این حسینیه بنای بسیار زیبایی است و قدمت بالایی دارد. حسینیه برغان همیشه جزء مکان های توریستی است.
مسجد برغان نیز یکی از تاریخی ترین آثار این روستا است. قدمت این مسجد ۵۰۰ سال است و نمای بسیار زیبایی دارد. چیزی که این منظره را بسیار رویایی کرده است این می باشد که حسینیه و مسجد برغان توسط یک پل به یکدیگر متصل شده اند.

• روستای آتشگاه کرج

روستای آتشگاه نیز یکی از معروف ترین جاهای دیدنی برغان است. البته روستای آتشگاه از برغان جدا است اما به دلیل فاصله بسیار کم جزء جاذبه های گردشگری برغان محسوب می شود. زرتشتیان کسانی بودند که در گذشته در روستای آتشگاه زندگی می کردند.

• روستای سنج

روستای سنج یکی از روستای های توریستی و زیبایی است که در همسایگی برغان وجود دارد. این روستا به دلیل وجود رود سنج، دارای خاک حاصلخیز و آب و هوای بهاری است. این باعث شده تا باغ های گیلاس، گوجه سبز و… زیادی در این روستا وجود داشته باشد. منطقه ای به نام توکوه نیز در این روستا وجود دارد که عامل اصلی جذب توریست است.
بهترین فصل سفر به برغان چه زمانی است؟
برغان دارای طبیعت بکر و آب و هوای بهاری است و همین موجب شده تا فصل بهار بهترین زمان برای دیدن از روستای برغان باشد. بهار در روستای برغان با سبز شدن همه درختان، جاری شدن همه رودها، بهاری شدن آب و هوا و… شروع می شود.
همه این ویژگی ها باعث شده تا ویلا در برغان به تعداد بسیار زیادی وجود داشته باشد. افراد زیادی برای ساخت ویلا به روستای برغان مراجعه می کنند و دلیلش را هم می توان با توجه به ویژگی های برغان، فهمید.

سوغات روستای برغان چیست؟

۱. بستنی گله


چیزی که راجب بستنی گله دارای اهمیت است، روش ساخت آن می باشد. مردمان برغان ابتدا شیر تازه را از دام گرفته و نیم ساعت بر روش شعله آن را می جوشانند. شیر سرد شده را درون یک طرف آهنی می ریزند و آن را درون یک ظرف چوبی قرار می دهند.
سپس دورن ظرف چوبی را با آب و یخ پر می کنند و سپس شروع به چرخاندن ظرف می کنند. پس از مدتی نمک را اضافه کرده و شروع به هم زدن بستنی می کنند.


۲. آلو


دومین سوغات این شهر، آلو است. آلوی برغان با آلوی معمولی تفاوت بسیار زیادی دارد. آلوی برغان از پیوند آلوی محلی برغان با آلوی بخارا تولید می شود و این یک محصول جدید و بسیار خوشمزه را بوجود می آورد.
محل تهیه این سوغات در روستای برغان کجاست؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که آلوی برغان را می توانید از باغات این روستا و بستنی را از فروشگاه های سنتی خریداری کنید.

سرمایه گذاری در روستای برغان

سرمایه گذاری در روستای برغان بیشتر در ویلا سازی است. ویلاهای بسیار مدرن و شیکی در این شهر وجود دارد و شما هم می توانید برای ساخت ویلا در برغان اقدام کنید.
البته ناگفته نماند که ساخت ویلا مدرن در کردان که در مجاورت برغان وجود دارد نیز یکی از سرمایه گذاری های موفق در این زمینه است. شما هم می توانید به خرید ویلا در کردان و هم به ساخت آن فکر کنید.

کلام پایانی درباره روستای برغان

شما در این مقاله یاد گرفتید که روستای برغان کجاست، چه مکان های تاریخی و گردشگری دارد، سوغات برغان چیست، سرمایه گذاری در روستای برغان به چه صورت است. از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بوده اید بسیار متشکریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)