آشنایی با روش های نگهداری ویلا

امروزه خرید و فروش ویلا اینقدر زیاد شده است که ممکن است کمتر کسی در جایی ویلایی نداشته باشد. ویلاها برای اینکه سالم بمانند و سال های طولانی تری عمر کنند، نیازمند بعضی روش ها برای نگهداری هستند. بله درست شنیدید؛ما برای نگهداری ویلا نیز روش هایی داریم. ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش های نگهداری ویلا آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم که تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

نگهداری ویلا
خرید ویلا در برغان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

روش های نگهداری ویلا

اگر از هر چیزی خوب مراقبت نکنیم بعد از مدتی کم کم شروع به تضعیف شدن یا خراب شدن می‌کند. در واقع ویلا ها هم از این قاعده مستثنا نیستند و نیاز به رسیدگی و نگهداری اصولی دارند تا بتوانند مدت زمان زیادی به مشکل نخورند و رو به خراب شدن نروند. با فهمیدن نکات و روش های نگهداری ویلا می‌توانید در صورت خرید ویلا بدون نگرانی روز به روز در راستای بهتر شدن ویلای خودتان قدم بردارید. نگهداری ویلا همیشه جزء مشکلاتی بوده است که ویلا داران  با آن روبرو می شوند. اما ما روش هایی برای نگهداری ویلا داریم. برای مثال ویلا مدرن در کردان به دلیل بارندگی زیاد در نیمه دوم سال همیشه نیاز به مراقب دارد وگرنه در مرور زمان ممکن است آسیب ببیند. با ما همراه باشید تا با این روش های نگهداری ویلا به طور کامل آشنا شوید. 

نگهداری ویلا

همه چیز درباره روش های نگهداری ویلا

استفاده کردن از پنجره های دوجداره

رطوبت و فرسودگی دو عامل قوی هستند که همیشه مشکلات زیادی برای ویلاهای ساحلی بوجود می آورند. اما نگران نباشید همیشه راهی برای پیروز شدن وجود دارد و میخواهیم در ادامه یکی از “روش های نگهداری ویلا” را به شما بگوییم. در این مورد راه نجات استفاده از پنجره دوجداره است. پنجره های دوجداره باعث می شود تا رطوبت نتواند مانند همیشه به داخل خانه نفوذ کند. برای مناطقی که رطوبت زیادی دارند مانند ویلا در برغان، استفاده از پنجره های دوجداره امری ضروری است.همچنین این پنجره ها مشکل پوسیدگی و فرسودگی را حل می کنند. قیمت این پنجره های دوجداره بالا است ولی بهتر است الان هزینه ای انجام دهید و پنجره دوجداره بخرید تا اینکه بعدا برای از بین بردن مشکلات بوجود آمده برای ویلا، خرج های متعدد انجام دهید.البته لازم به ذکر است که این پنجره های نمی توانند به طور کامل جلوی ورود رطوبت به خانه را بگیرند. به همین دلیل در شهرهایی که رطوبت هوا زیاد است دیوار ها را عایق رطوبتی و رنگ می کنند تا از آسیب های احتمالی دور باشد. همچنین قبل از خرید ویلا در کردان باید ببینید نفر قبلی ویلا را جهت جلوگیری از آسیب های احتمالی آماده کرده است یا نه.

استفاده کردن از پنجره دو جداره

کاشت درخت با فاصله

کمتر کسی وجود دارد که از کاشتن درخت در ویلا خوشش نیاید. بسیاری از افراد برای سرگرمی و یا درآمد زایی در ویلا شروع به درخت کاری می کنند. اما درخت کاری از خود، قاعده و قوانینی دارد. شما باید درخت هایی که می خواهید در محوطه ویلا خودتان بکارید را در فاصله دوری از ساختمان قرار دهید. شاید بپرسید چرا؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که ریشه های درختان بسیار قوی هستند و می تواند فرسودگی ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است که درختان را از خانه فاصله دهید. معمولا فاصله هر درخت تا دیواره های داخلی نباید کمتر از ۲ متر باشد زیرا ممکن است ریشه آن به دیوارها برسد. البته این موارد با توجه به نهال و ریشه فرق می کند. همچنین کاشت نهال نباید نزدیک دیواره های بیرونی باشد. زیرا وقتی بزرگ شوند شاخ و برگ ها در خانه همیسایه نرود. بهتر است در این زمینه از شخصی متخصص کمک بگیرید.

کاشتن درخت با فاصله

آب، برق و گار را قطع کنید

ویلاها معمولا برای تعطیلات و یا برای گذارندن اوقات فراغت رزرو می شوند. افرادی که به ویلاها ها می آیند معمولا از روش های نگهداری ویلا آگاهی زیادی ندارند پس به همین دلیل شما باید به آنها بگویید که وقتی خانه را ترک می کنند باید آب، گاز و برق را قطع کنند. در شهرهایی مانند شمال که همیشه باران و برف ساکن است؛ این نکته اهمیت بسیار بالاتری دارد. اگر آب قطع نشود می تواند در زمان بسیار کوتاهی لوله های آب شما یخ بزنند و در نهایت شاهد ترکیدگی لوله ها باشید.

رسیدگی به فضای سبز

وجود فضای سبز برای هر ویلایی ارزش ها و مزایای زیادی دارد. از جمله پاکیزگی هوا و زیبا کردن ظاهر ویلا که مزیت های با ارزشی هستند. شما باید از گل و گیاهانی که داخل باغ است به درستی مراقبت کنید. بعضی از گل ها نیازمند عواملی مانند هرس شدن، سم پاشی، و یا آبیاری دارند که باید انجام شود. اما اگر به هر دلیلی نمی توانید این کار را انجام دهید، می توانید از افرادی که در این زمینه حرفه ای هستند کمک بگیرید.

رسیدگی به فضای سبز

توجه به فصل زمستان

یکی دیگر از موارد روش های نگهداری ویلا توجه به فصل زمستان است. فصل زمستان معمولا بدترین و دشوار ترین فصل از نظر مراقبت ها از ویلا است. قبل از شروع این فصل شما باید کارهایی را انجام دهید تا در این فصل دچار مشکلی نشوید. ابتدا باید ناودان را تمیز کنید زیرا در پاییز قطعا برگ های زیادی  در آنجا جمع می شوند. دومین کار مربوط به عایق کردن لوله ها است. لوله ها را عایق کنید تا زمانی که زمستان تمام شود. این باعث می شود تا در زمستان لوله های شما خراب نشوند و شما مشکل قطعی آب نداشته باشید. بر روی گیاهان حساس کاور بپوشانید. اگر گیاه حساسی در ویلا دارید سعی کنید تا روی آن را با کاور بپوشانید تا  از معرض خطر دور بماند. البته ناگفته نماند که شما باید قبل از همه این چیزاها به تعمیر کردن جاهای خراب ویلا نیز بپردازید تا مشکلات بدتری پدیدار نشوند.

توجه به فصل زمستان

کلام پایانی

روش های نگهداری ویلا تعداد بسیار زیادی دارد که مهم ترین آنها امروز در این مقاله گفته شد.روش های نگهداری ویلا را جدی بگیرید تا ویلا شما دچار حادثه نشود. امیدوارم که همیشه موفق باشید و از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)