طراحی باغ ویلا + سبک های آن

طراحی باغ ویلا چقدر اهمیت دارد؟ شاید شما هم این سوال در ذهنتان خطور کرده باشد برای یافتن جواب با ما همراه باشید. افراد برای گذراندن اوقان فراغت خود تفریحات مختلفی را انتخاب می‌کنند اما برخی تصمیم می‌گیرند تا تمامی روز خود را در باغ و یا ویلا مورد علاقه خود بگذرانند. این ویلاها می‌توانند منحصر به فرد طراحی شوند و سبک‌های جذابی را برای خود داشته باشند. برخی از افراد حتی به هنگام خریداری یک باغ، فردی را به عنوان طراح استخدام می‌کنند تا بتوانند ساختمان را تبدیل به مکان مورد علاقه خود کنند. در این مطلب همراه املاک ۱۳۷ کردان باشید تا در کنار یک دیگر به تمامی اطلاعات پیرامون طراحی باغ ویلا بپردازیم.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟ 

خرید ویلا مدرن در کردان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

طراحی باغ ویلا

طراحی باغ ویلا هنر و علم ارتقای فضای داخلی باغ و یا ویلا برای دستیابی به محیطی سالم‌تر و زیباتر برای افرادی است که از فضا استفاده می‌کنند. این کار توسط فردی به نام طراح داخلی انجام می‌شود. طراح داخلی کسی است که چنین پروژه‌های ‌ارتقایی را برنامه ریزی، تحقیق، هماهنگی و مدیریت می‌کند. همچنین ما در ویلا مدرن در کردان باغ ویلاهای بسیار زیبایی داریم. اصطلاح طراحی داخلی حاکی از حوزه فعالیت گسترده‌تری است و در عین حال جایگاه آن را به عنوان یک حرفه جدی نشان می‌دهد. در برخی از کشورهای اروپایی که این حرفه به خوبی جا افتاده است، به عنوان معماری داخلی شناخته می‌شود. افرادی که به بسیاری از عناصر شکل دهنده محیط‌های ساخته شده توسط انسان توجه دارند، از کل میدان به عنوان طراحی محیطی یاد می‌کنند. برخی نیز علاقه ی وافری به معماری مدرن دارند و آن را بیش از سایرین می پسندند. برای دیدن طراحی داخلی ویلا در برغان با مشاوران املاک کردان ۱۳۷ ارتباط بگیرید. طراحی که حرفه اصلی او طراحی باغ ویلاست، کاملا می‌داند که چگونه باید خواسته افراد را بر روی سازه پیاده کند و باغ را تبدیل به مکانی کند که اشخاص در آن زندگی کنند. طراحی باغ ویلا می‌تواند در انواع سبک‌های مختلف قرار بگیرد و با توجه به خواسته سفارش دهنده بر روی سازه اجرا شود. اگر طراح نتواند آن طور که باید محصول نهایی را ارائه دهد، نمی‌تواند نیاز خریدار را برطرف کند و در آینده می‌تواند برای او و حیطه کاری‌اش مشکلات بسیاری را به وجود آورد. در این مقاله با برخی از بهترین طراحی های باغ ویلا آشنا می شویم.

باغ ویلا

نکاتی در طراحی باغ ویلا

جزئیاتی که در طراحی باغ ویلا باید به آن توجه کرد​

با توجه به چیزهای زیادی که باید در هنگام طراحی یک باغ باید به آن فکر کنید، جای تعجب نیست که کمی در این زمینه گیج شوید. در این قسمت املاک ۱۳۷ کردان چند نکته مهم را به شما عزیزان هنگام طراحی باغ ویلا ارائه می‌دهد:

  • تنظیم بودجه

زمانی که می‌خواهید باغ ویلا رویایی خود را به واقعیت تبدیل کنید، شاید بهتر باشد که بودجه خود را کاهش دهید. برای اینکه مطمئن شوید که بی‌پول نمی‌شوید، مهم است که بودجه خود را به طور کامل برنامه ریزی کنید و به آن پایبند باشید.بودجه شما باید شامل تمام هزینه‌های مربوط به باغ ویلا شما از جمله خرید زمین، ساخت و ساز، طراحی داخلی و غیره باشد که قبل از شروع، همه آن‌ها را در نظر بگیرید تا با هزینه‌های غیرمنتظره‌ای مواجه نشوید. برای خرید ویلا در کردان به طور مثال میتوان تمام پیش شرط های لازم را در نظر گرفت، سپس اقدام نمود. برای سهولت در پایبندی به بودجه، نیازهای خود را اولویت بندی کنید. طراحی سفارشی باغ ویلا می‌تواند به راحتی از بودجه موردنظر شما فراتر رود. با توجه به موارد بسیار لوکس برای انتخاب، مهم است که مهمترین جنبه‌های طراحی خود را اولویت بندی کنید.

  • برنامه ریزی به طور کامل

هنگام برنامه ریزی طراحی باغ ویلا خود، از همان ابتدا برنامه ریزی برای تمام جنبه‌ها را شروع کنید. قبل از اینکه حتی در مورد تعداد اتاق خواب تصمیم بگیرید، از تصمیم گیری در مورد مبلمان اتاق استراحت خود غافل نشوید! اساساً، قبل از ورود به بخش هیجان انگیز، یعنی طراحی پلان طبقه و فضای داخلی، باید عناصر اساسی باغ ویلا خود را در جای خود داشته باشید، نیازها و محدودیت‌های باغ ویلا خود را در نظر داشته باشید و واقع بین باشید.

  • نیازهای خود را در نظر بگیرید… اکنون و در آینده

باغ ویلا یک تعهد بلند مدت است، بنابراین باید نیازهای بلند مدت خود را در نظر بگیرید. هنگام برنامه ریزی، در نظر بگیرید که آیا به فضای اضافی برای کودکان، والدین سالخورده، اقوام یا دوستان نیاز دارید یا خیر. به آینده خود فکر کنید و زمینه را تعیین کنید. نیازی نیست همه چیزهایی را که در آینده شما به آن نیاز دارید بگنجانید، اما باید مطمئن شوید که باغ ویلا شما به گونه‌ای ساخته شده است که در زمان مناسب امکان بازسازی را فراهم کند.

درباره باغ ویلا

در طراحی باغ ویلا از چه عناصری باید استفاده کرد؟

پرداختن به هر یک از عناصر تشکیل دهنده هر طراحی می‌تواند بهترین ویژگی‌های باغ ویلا را افزایش دهد، هر گونه نقصی را جبران کند، و فضای داخلی ایجاد کند که چشم، حس لامسه را برآورده کند و نقش عملی آن را ایفا کند. در این قسمت، املاک ۱۳۷ کردان قصد دارد تعدادی از عناصر مهم به هنگام طراحی باغ ویلا را به شما عزیزان ارائه دهد:

  1. فضا

“فضا” به فاصله بین و اطراف مبلمان و اشیاء و نسبت آنها در یک اتاق موجود در باغ ویلا اشاره دارد. ایجاد تعادل در یک اتاق به درستی به استفاده درست از فضای “مثبت” و “منفی” بستگی دارد. فضای مثبت جایی است که اشیاء اتاق، مانند مبل و صندلی راحتی در آن قرار می‌گیرند، در حالی که فضای منفی به شکاف‌های بین آن اشاره دارد و شامل فضای گردش برای حرکت در اتاق و هم‌چنین قسمت‌هایی است که برای جلوگیری از بهم ریختگی اتاق ارائه می‌شوند. پس در طراحی باغ ویلا باید فضایی که در آن به قرار دادن مبلمان می‌پردازیم را مد نظر داشته باشیم.

  1. خطوط

هم ویژگی‌های ساختاری و هم وسایل اتاق می‌توانند خطوطی را ایجاد کنند که عمیقا بر احساس فضا تاثیر بگذارند. هم‌چنین می‌توان از آنها برای جلب توجه به یک نقطه کانونی استفاده کرد. این خطوط علاوه بر افقی و عمودی، می‌توانند پویا باشند.

  1. روشنایی

اکثر فضاهای داخلی از نور طبیعی روز و نور مصنوعی استفاده می‌کنند. در حالی که ممکن است کمیت و کیفیت نور روز ثابت به نظر برسد، لازم به یادآوری است که می‌توان آن را با پرده فیلتر کرد.

  1. رنگ

رنگ فقط به این دلیل مهم نیست که در یک اتاق روحیه ایجاد می‌کند، بلکه به این دلیل است که اتاق را بزرگتر، جذاب‌تر یا دنج تر می کند. البته، بسیار مهم است که رنگ انتخاب شده، استفاده از اتاق را با سایه‌های آرامش‌بخش‌تر برای اتاق‌خواب‌ها، به عنوان مثال، یا رنگ‌های پر انرژی در دفتر کار خانگی تکمیل کند.

اصول طراحی باغ ویلا چیست؟

به گفته طراح Joelle Nesen، “هیچ قاعده ای” در مورد “طراحی باغ ویلا” وجود ندارد، اما همه می‌توانند از چند نکته و اصول استفاده کنند که در این قسمت املاک ۱۳۷ کردان این چند نکته و اصول را به شما عزیزان ارائه می‌دهد.

۱. برای زندگی واقعی برنامه ریزی کنید

در فرآیند طراحی داخلی، «برنامه‌ریزی فضا در اولویت است». به گفته مؤسسه معماران، برنامه ریزی فضا شامل مسدود کردن مناطق فضایی داخلی، تعریف الگوهای گردش و توسعه طرح‌هایی برای چیدمان مبلمان و قرار دادن تجهیزات است.

۲. یک چشم انداز ایجاد کنید

هنگامی که طراحان ایده‌ای از نحوه عملکرد فضا دارند، آن الزامات را با زیبایی شناسی و فضای مورد نظر مشتری ترکیب می‌کنند تا مفهومی برای فضا ایجاد کنند. می‌توانید قبل از انجام کار، طراحی خود را به شخص نشان داده و همفکری او را نیز در طراحی خود قرار دهید.

انواعی بسیاری از ویلاها با چشم اندازهای متفاوت و زیبایی وجود دارند که در کشور خودمان نیز می توان نمونه های زیادی از آنها را دید. از جمله آنها می توان از نمونه هایی ویلا در کردان نام برد که از لحاظ زیبایی شناسی بسیاری از فاکتورها را دار می باشند.

۳. در مورد مصالح و ساخت و ساز فکر کنید

کیفیت کلیدی است، زیرا مواد و ساخت و ساز بر نحوه تجربه یک اتاق کامل تأثیر می‌گذارد. مواد با کیفیت خوب مهم‌ترین انتخاب موارد به هنگام ساخت و طراحی باغ ویلا است.

همه چیز درباره باغ ویلا

مراحل طراحی و ساخت باغ ویلا کدامند؟

به هنگام ساخت یک باغ ویلا، باید مراحلی را در این زمینه طی کنید که در این قیمت یک به یک به آن‌ها می‌پردازیم. اولین مرحله دریافت مشخصات و عوارض زمین است. این کار باعث می‌شود تا شما به عنوان یک سازنده صد در صد اطمینان داشته باشید که آیا زمین خریداری شده شما عوارضی دارد یا خیر. مرحله دوم، ارسال نمونه به کارفرما است. با این کار اطلاعاتی حدودی درمورد فعالیتی که قرار است انجام دهید را به کارفرما ارائه می‌دهید.

مرحله سوم، طراحی نقشه ۲ بعدی است. این کار باعث می‌شود تا هم کارفرما و هم خریدار تا حدودی متوجه شود که چه سازه‌ای قرار است برای او ساخته شود. مرحله بعدی تایید اولیه کارفرما و مرحله پس از آن طراحی ۳ بعدی است که به صورت کامل باغ ویلایی که قرار است ساخته شود را به شما نشان می‌دهد. مرحله آخر نیز تایید نهایی کارفرما و سپس شروع به انجام کار است.

سبک های طراحی باغ ویلا کدامند؟

به هنگام ساخت یک ویلا می‌توانید از انواع سبک‌های مختلف در این زمینه استفاده کنید. در این قسمت تعدادی از انواع سبک‌های طراحی باغ ویلا را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

  • مدرن: طراحی مدرن یک سبک طراحی داخلی است که با پالت رنگی تک رنگ، خطوط تمیز، مینیمالیسم، مواد طبیعی و نور طبیعی مشخص می‌شود. این سبک به طور خاص به یک جنبش زیباشناختی تاریخی اشاره دارد که از اوایل تا اواسط قرن بیستم رخ داد.
  • کلاسیک: سبک کلاسیک یکی از بهترین سبک‌های “طراحی باغ ویلا” است که حال و هوایی خاص را به باغ ویلا ارائه می‌دهد.
  • سنتی: سبک سنتی در هر کشور با توجه به سنت آن کشور متفاوت است.
  • روستیک: طراحی روستیک تقریبا فضایی روستایی را به باغ ویلا می‌دهد و فضایی بسیار گرم را ارائه می‌کند.
سازندگان در هر منطقه با توجه به علایق و استاندارهای طراحی و زیبایی شناسی ویلا ها را طراحی می کنند، اما نکته ی قابل توجه این است که علایق خریداران نیز باید در نظر گرفته شود.

هزینه طراحی باغ ویلا چقدر است؟

هزینه طراحی باغ ویلا با توجه به متراژ باغ و هم‌چنین نوع سبک طراحی متغیر است که شما می‌توانید به راحتی با مراجعه به افرادی که در این زمینه به فعالیت می‌پردازند هزینه انجام این کار را دریافت کنید.

نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که هزینه های طراحی ویلا و در نهایت انجام آن تنها متوجه سازنده نیست و از طرفی خریدار را نیز درگیر میکند.

همه چیز درباره باغ ویلا

سوالات متداول

  1. سبک های طراحی باغ ویلا چه نام دارند؟

مدرن، کلاسیک، سنتی و روستیک جزء سبک‌های طراحی باغ ویلاها هستند.

  1. مراحل ساخت باغ ویلا چیست؟

دریافت مشخصات و عوارض زمین، ارسال نمونه به کارفرما، طراحی نقشه ۲ بعدی، تایید اولیه کارفرما، طراحی ۳ بعدی، تایید نهایی کارفرما.

  1. چگونه هزینه طراحی باغ ویلا را مشاهده کنیم؟

می‌توانید از مشاوران املاک ۱۳۷ کردان اطلاعات لازم را به دست آورید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)