اصول طراحی ویلا کلاسیک

یکی از مواردی که افراد بعد از خانه که محل اصلی زندگیشان است به آن می‌پردازند، انواع ویلاهای مختلف است. ویلاها می‌توانند در خارج از شهر باشند و یا در داخل شهر ساخته شوند. طراحی ویلا کلاسیک مبحثی است که قرار است در این مقاله به آن بپردازیم. یکی از انواع ویلاهایی که طرفداران بسیاری را برای خود دارد، ویلا کلاسیک است. ویلا کلاسیک تقریبا مورد پسند تمامی افراد است و تمایل دارند اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند. در این مطلب همراه ما باشید تا به اصول طراحی ویلا کلاسیک بپردازیم. اگر از طرفداران ویلا کلاسیک هستید پیشنهاد می‌کنیم از صفحه خرید ویلا در کردان دیدن نمایید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

ویلا کلاسیک
خرید ویلا در کردان را با ما تجربه کنید
برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید
املاک ۱۳۷کردان

طراحی ویلا کلاسیک

 با املاک ۱۳۷ کردان همراه باشید تا به این موضوع بپردازیم که اصلا ویلا کلاسیک چگونه است و طراحی ویلا کلاسیک مبنی بر چه مواردی است. به طور معمول، ویلا کلاسیک دارای یک سری خصوصیاتی است که افراد به هنگام ساخت آن‌ها را رعایت می‌کنند. در ابتدا به طور معمول جهت گیری خانه بر روی محور شرقی – غربی است که درب ورودی آن به سمت شرق و حیاط خلوت آن به سمت غرب باز می‌شود. این موضوع را معمولا بسیار در انواع ویلاهای کلاسیک مشاهده می‌کنید اما می‌تواند موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که این گونه نباشند. به عنوان  مثال در ویلا مدرن در کردان تفاوت هایی در طراحی و ساخت با ویلاهای کلاسیک دارد. به مثال دوم توجه کنید: خانه بر روی محوری متفاوت و درب‌ها نیز کاملا متفاوت ساخته شوند. عملکرد و تقارن طراحی سبک کلاسیک در ویلاهایی که در این زمینه طراحی شدند، باعث می‌شود تا حس لوکس بودن را از طریق تعادل بصری به افراد منتقل کند که در واقع این موضوع یکی از اصلی ترین موارد به هنگام طراحی ویلا کلاسیک است. اگر می‌پرسید چرا، باید به شما بگوییم زمانی که یک ویلا کلاسیک ساخته و مورد بازدید قرار گرفته می‌شود، در ابتدا افراد به این موضوع توجه نمی‌کنند که تیرآهن ویلا از چه جنسی ساخته شده است و یا ملات گچ استفاده شده در دیوارها از چه برندی است. در ابتدا به این موضوع توجه می‌کنند که آیا طراحی استفاده شده در خانه با یک دیگر تقارن دارند و نشان دهنده یک ویلا کلاسیک است یا خیر. موضوع بعدی این است که در طراحی بیانیه‌ای ویلاها، معمولا ورودی باشکوه طراحی می‌شود و این طراحی معمولا به گونه‌ای است که شمایلی جسورانه داشته باشد. 

ویلا کلاسیک

این موضوع یک اصطلاح بین افرادی است که به طراحی ویلا کلاسیک می‌پردازند. بیانیه‌ای جسورانه به این معناست که فرد با اولین قدمی که در ورودی ویلا می‌گذارد، خود را در فضایی می‌بیند که به سمت داخل او را هدایت می‌کند. معنای واژه جسورانه، این گونه است که ورودی توجه نمی‌کند یک فرد عادی وارد آن می‌شود یا یک دیپلمات، بلکه او را به سمت مکانی هدایت می‌کند که قلب خانه است. طراحی باغ ویلا کلاسیک نیز از این قاعده مستثنا نیست. اگر می‌خواهید ویلاهای بیشتری را ببینید به ویلا در برغان هم سری بزنید.

همه چیز درباره طراحی ویلا کلاسیک

خصوصیات یک طراحی ویلا کلاسیک چیست؟

حال که تا به این قسمت با املاک ۱۳۷ کردان همراه بودید و تا حدودی با نوع طراحی ویلا کلاسیک آشنا شدید، در این قسمت به سراغ خصوصیات یک طراحی ویلا کلاسیک می‌رویم. همان‌طور که می‌دانید سبک طراحی کلاسیک ویلا، یکی از سبک‌هایی است که معمولا توجه عموم را در هر حالت به خود جلب می‌کند. اولین خصوصیت موجود در “طراحی ویلا کلاسیک” این است که تنوع متریالی که در ساخت آن به کار می‌رود نسبت به سبک‌های دیگر کم‌تر است و معمولا مشاهده می‌کنید که عمده متریال استفاده شده در ساخت یک ویلا کلاسیک را سنگ‌ها تشکیل می‌دهند. مهم‌ترین موضوع به هنگام ساخت یک ویلا کلاسیک این است که چگونه آن را نور پردازی کنیم. نورپردازی رابطه مستقیمی با چگونه دیده شدن طراحی کلاسیک ویلا دارد. اگر بخواهیم به دیگر خصوصیات این دسته از ویلاها بپردازیم، می‌توانیم موارد زیر را به این توضیحات الصاق دهیم:

  • در ساخت یک ویلا به طرح کلاسیک، طراح بیشتر از خطوط منحنی برای به وجود آوردن فضایی آرام در خانه استفاده می‌کند.
  • ظرافت و استحکام در طراحی و هم‌چنین اجرای گچ بری ستون‌ها و سقف‌ها و قاب دیوارها باید کاملا مشهود باشد. معمولا برای این عناصر از رنگ سفید استفاده می‌شود تا جلوه بهتری داشته باشند.
  • نقش و نگارهایی که معمولا در آن‌ها از انواع طرح‌های گل استفاده شده است و یا نقش‌های راه راه و چهارخانه در طراحی ویلای کلاسیک بسیار به چشم می‌خورد.
  • و در آخر، موضوعی که در عنوان قبل به آن پرداختیم و در طراحی ویلا کلاسیک بسیار به چشم می‌خورد، تناسب، تقارن و نظم باید در تمامی مراحل طراحی ویلای کلاسیک و عناصر به کار رفته در آن است که باید حتما به آن توجه شود.خصوصیات طراحی ویلا کلاسیک

مراحل ساخت و طراحی ویلا کلاسیک کدامند؟

پس از این که انتخاب ما یک ویلا کلاسیک بود، مهم‌ترین موضوعی که باید خریدار از آن مطلع شود این است که مراحل ساخت و طراحی آن چگونه است. برخی مواقع، خریدار ویلایی را به شخص نشان می‌دهد و از او می‌خواهد تا این ویلا را بر روی یک زمین پیاده کند. در این جا خریدار حق دارد بداند که مراحل ساخت آن چگونه ارائه می‌شود و طراحی نیز چه مراحلی دارد. در ابتدا باید بگوییم که در زمینه ویلاهای کلاسیک، ساخت اولیه فرقی با دیگر ویلاها ندارد. البته اگر بخواهیم به دسته ویلاهای صد در صد کلاسیک اشاره داشته باشیم، باید بگوییم که ورودی و هم‌چنین نمای بیرون این دسته از ویلاها به صورت کلی با دیگر ویلاها متفاوت است و می‌تواند زمان بسیاری را برای سازنده به هنگام ساخت به وجود می‌آورد. برای ساخت یک ویلا کلاسیک، ابتدا سازه ساخته شده و سپس طراحی داخلی آن انجام می‌شود. طراحی ویلا کلاسیک نیز در چند مرتبه صورت می‌گیرد. در ابتدا، دیوارها رنگ شده و سپس گچبری انجام می‌شود. گچبری‌ها کاملا به صورتی انجام می‌شوند که حالت کلاسیک را برای خانه داشته باشند. پس از انجام گچبری، باید طرح‌های دلخواه خود را بر روی دیوارها قرار دهید. برخی از افراد این نظر را دارند که از کاغذ دیواری‌ها استفاده شود و برخی دیگر نقاش‌های ماهری را استخدام می‌کنند تا انواع طرح‌های متنوعی را بر روی دیوار خانه بکشند. در انتها نیز دکوراسیون داخل تاثیر مستقیمی بر روی کلاسیک بودن ویلا دارد. می‌توانید جهت خریداری کردن مبلمان درون ویلای کلاسیک خود با افرادی که در این زمینه به فعالیت می‌پردازند گفت و گو کرده و سپس بهترین انتخاب را داشته باشید.

هزینه طراحی ویلا کلاسیک چقدر است؟

یکی از سوالاتی که برای طرفداران ویلاهای کلاسیک به وجود می‌آید این است که هزینه طراحی این دسته از ویلاها چگونه است و چه مقدار بودجه را باید صرف آن‌ها کرد. در ابتدا باید بگوییم که طراحی ویلا کلاسیک هزینه‌های متفاوتی را در بر دارد. موضوع اصلی که در زمینه هزینه طراحی ویلای کلاسیک تاثیر مستقیمی بر روی هزینه‌ها دارد، متراژ ویلاست. متراژ ویلا درواقع هرچقدر بالاتر باشد قطعا هزینه‌ها نیز به مراتب بالاتر می‌روند. از طرفی دیگر، هزینه طراحی ویلا کلاسیک با توجه به این که چه فردی را برای طراحی انتخاب می‌کنید نیز تغییر خواهد کرد. برخی از افراد به دلیل این که تجربه کاری بسیای را در این زمینه برای خود دارند، به مراتب بیشتر از یک تازه کار هزینه طراحی دریافت می‌کنند. شما می‌توانید از طریق مشاوران املاک ۱۳۷ کردان، هزینه دقیق طراحی یک ویلا کلاسیک را مطلع شوید و هم‌چنین اطلاعات تکمیلی در این حوزه را از این مشاوران دریافت کنید و در کنار آن درمورد مواردی همچون، خرید ویلا در کردان، ویلا مدرن در کردان و یا ویلا در برغان، صحبت کنید.

قیمت ویلا کلاسیک

نمونه کار طراحی ویلا کلاسیک

خریدار حق دارد بداند که قبل از انجام پروژه قرار است چه اتفاقی بر روی محیط خانه او بی‌افتد. این موضوع می‌تواند به دو طریق به خریدار نشان داده شود. فرد طراح می‌تواند طراحی را روی یک کاغذ پیاده کند و سپس آن را به فرد خریدار با توضیحات مناسب ارائه دهد تا فرد بتواند با تصور این که قسمتی از خانه‌اش قرار است چگونه ارائه شود، طرح را قبول و یا رد کند. روش بعدی برای ارائه نمونه کار طراحی ویلا نیز این گونه است که شما می‌توانید طراحی را به صورت سه بعدی انجام دهید و سپس آن را به خریدار نشان دهید که می‌تواند گفت بهترین روش برای ارائه نمونه کار طراحی ویلا کلاسیک است. می‌توانید از انواع برنامه‌های مخصوص این کار در این زمینه استفاده کنید.

اصول طراحی ویلا کلاسیک چیست؟

همان طور که بارها از ابتدا به این موضوع پرداختیم، طراحی ویلا کلاسیک یکی از محبوب‌ترین طرح‌ها در سراسر جهان است. عناصر معماری‌ای که در این طرح به کار می‌رود، باعث می‌شود در کنار افزایش زیبایی، ظاهر سنتی را نیز حفظ کند. به طور کلی مهمترین اصول طراحی ویلا کلاسیک عبارت‌اند از:

  • طراحی نما و فرم به کار رفته در این سبک نسبت به سبک مدرن باید کمی پیچیده‌تر به نظر برسد تا جذابیت خوبی را داشته باشد.
  • معمولا در این طرح از مصالحی مانند آجر، سنگ، چوب یا سایر مصالح سنتی استفاده می‌شود زیرا با این دسته از مصالح می‌توان بهتر طرح‌های کلاسیک را ارائه داد.
  • نورپردازی در نمای ویلا باید به صورت اصولی و کاربردی استفاده شود.

این سه مورد می‌تواند برای شما یک ویلا با طرحی بی‌نظیر از نوع کلاسیک را ارائه دهد.

درباره طراحی ویلا کلاسیک

سوالات متداول

  1. چگونه می‌ توان نمونه طراحی را به خریدار نشان داد؟

می‌توانید طرح را بر روی یک کاغذ پیاده کنید و یا به صورت سه بعدی ارائه دهید.

  1. سه مورد مهم در اصول طراحی ویلا کلاسیک کدام اند؟

نور پردازی، پیچیده بودن طرح و هم‌چنین استفاده از انواع مصالح سنتی سه مورد مهم در اصول طراحی ویلا کلاسیک است.

  1. چگونه می توان هزینه طراحی را مشاهده کرد؟

می‌توانید از املاک ۱۳۷ کردان این هزینه را مطلع شوید و در کنار آن اطلاعاتی دیگر درمورد خرید ویلا در کردان، ویلا مدرن در کردان و یا ویلا در برغان را نیز مشاهده کنید.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)