همه چیز در مورد طرح هادی روستایی

برای تعریف طرح هادی روستایی باید گفت که این طرح مسئول ساماندهی و تصحیح بافت کالبدی و همچنین نحوه استفاده از زمین های موجود و میزان گسترش روستا مورد نظر است. طرح هادی معین می کند که از زمین مورد نظر باید چ استفاده هایی شود. یک زمین می تواند عملکردهای متفاوتی مانند تجاری، مسکونی، کشاورزی، تولیدی، تاسیساتی و… داشته باشد و تعیین عملکرد یک زمین از بین این عملکردها وظیفه طرح هادی است. طرح ساماندهی فضا و طرح جامع ناحیه دو مصوبه‌ای هستند که طرح هادی در قالب آنها انجام می شود. در واقع قبل از هر چیز، طرح هادی مهم ترین سند قانونی درمورد یک زمین و یا یک روستا است.

خرید ویلا در کردان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

طرح هادی روستایی

طرح هادی روستایی پروژه هایی هستند که برای عمران و آبادانی که روستا طراحی شده اند که اغلب باعث ایجاد زمین و توسعه شهری می شود. درواقع می توان گفت که مهم ترین هدف طرح هادی روستایی، توسعه روستاها است. این طرح از سال ۱۳۶۲ در حال آزمایش و پیگیری بوده است و اخبار حاکی از این است که در آن سال این طرح هادی روستا بر روی شهر کرد انجام شده. پس از دریافت نتایج موفقیت آمیز، تاییدیه کل را گرفته است. اما ما می خواهیم در ادامه این مقاله درباره طرح هادی روستا اطلاعاتی را برای شما ارائه کنیم. اگر شما هم مایل به خواندن این اطلاعات هستید به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید. همچنین توصیه می‌کنیم به صفحه ویلا مدرن در کردان سر بزنید.

در مورد طرح هادی روستایی

همه چیز درباره طرح هادی روستایی

خرید و فروش زمین با توجه به طرح هادی

تا زمانی که طرح هادی وجود داشته باشد قطعا خرید و فروش زمین باید طبق قوانین و مقررات طرح هادی انجام شود. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که زمینی را در روستایی خریداری کردید و قصد ساخت و ساز دارید. برای ساخت و ساز باید مجوزهای لازمه را از شهرداری بگیرید. اما در نهایت موفق نمی شود و آنها اجازه ساخت و ساز در زمین مورد نظر را به شما نمی دهند. این یعنی ساخت و ساز در این زمین بر طبق طرح هادی روستایی ممنوع است. اگر شما شروع به ساخت و ساز در زمین مورد نظر کنید قطعا شهرداری می تواند شما را پلمپ و یا تخریب کند. پس قبل از خرید و فروش زمین بهتر است که به قوانین طرح هادی مسلط باشید. شما می‌توانید جهت خرید ویلا در کردان با مشاوران ما ارتباط بگیرید.

خرید و فروش زمین با توجه به طرح هادی

مرجع بررسی و تهیه کننده طرح هادی روستا

شاید برای شما نیز سوال باشد که چه بنیادی این طرح را به وجود آورده است و ما چگونه می توانیم برای استعلام و بررسی طرح هادی قبل از خرید و فروش زمین اقدام کنید. برای پاسخ به سوال بوجود آورنده این طرح باید بگوییم که طرح هادی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایجاد شده است. اما شما برای بررسی طرح هادی باید به دهیاری و یا شهرداری روستا مراجعه کنید. دهیاری و شهرداری روستاها موظف اند تا به جزئیات کامل طرح هادی روستا را برای شما توضیح دهند تا شما بدانید که چه زمین هایی را نباید بخرید و چه زمین هایی برای خرید هیچ مشکلی ندارند. برای مثال در ویلا در برغان از همین چرخه استفاده می‌شود.

وظایف طرح هادی روستایی چیست؟

در این بخش از مقاله می خواهیم با شما بررسی کنیم که طرح هادی روستا دقیقا چه وظایفی دارد و باید چه کارهایی را برای عمران و آبادانی یک روستا انجام دهد. به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید.

وظایف طرح هادی روستایی

بررسی و تعیین خدمات، امکانات و فعالیت های لازم برای رفع نیازهای مردم

روستاها معمولا در مقایسه با شهرهای بزرگ، امکانات بسیار کمتری دارند و این وظیفه طرح هادی است که این خدمات را بررسی کند. برای مثال اگر روستا دارای سالن ورزشی نباشد و یا بیمارستان مجهزی در روستا نباشد، این وظیفه طرح هادی است که آن را بررسی و گزارش دهد.

بررسی و شناسایی نیازهای مردم روستاها

یکی از مهم ترین وظایفی که طرح های روستایی باید به ان توجه زیادی داشته باشد، بررسی و شناسایی نیازهای مردم روستاها است. مردم در روستا اغلب نیازهایی دارند که مردم شهر ندارند. برای مثال ساخت چند مدرسه شاید یکی از نیازها در روستا باشد در صورتی که این نیاز در شهر به ندرت وجود دارد.

پیشنهاد زمین مناسب برای انجام فعالیتی معلوم

سومین و آخرین وظیفه طرح هادی این است که زمین را با توجه به موقعیت و کاربرد آن به افراد پیشنهاد دهد. برای مثال شما دنبال زمینی برای کشاورزی هستید و این وظیفه طرح هادی است که زمینی را برای شما پیشنهاد دهد تا شما در زمینی با موقعیت مناسب کشت و کار را شروع کنید.

پیشنهاد زمین مناسب برای انجام فعالیتی معلوم

ارزش و اهمیت طرح هادی روستایی

شاید این طرح از نگاه بسیاری از افراد آنچنان کاربردی و مهم نباشد اما در واقع طرح هادی بسیار مهم و با ارزش است. در خرید و فروش زمین روستایی، کاربری زمین هرگز مشخص نمی شود. برای مثال ممکن است که شما در زمینی که برای تاسیسات و یا ساختمان اداری مناسب است شروع به کشت و کار کنید زیرا هیچ کاربری در سند زمین معلوم نیست و صرفا مالک زمین با سند مشخص می شود. برای مثال شاید بیشتر ویلا در کردان که در گذشته ساخته شده اند در زمین با کاربری درست نیستند. اما طرح هادی این مشکل بزرگ را تا حدودی رفع می کند. طرح هادی با مشخص کردن کاربری هر زمین به شما این امکان را می دهد تا در زمین و موقعیت مناسبی فعالیت مورد نظر خود را شروع کنید.

کلام پایانی

اگر شما قصد خرید ویلا را دارید قطعا قبل از هر چیز نقشه طرح هادی روستایی بررسی کنید تا در آیند با مشکل روبرو نشوید. معمولا این مشکلات در روستا رخ می‌دهد زیرا این روستاها زمین های زیادی با کاربری های مختلف دارند. از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)