بررسی معایب نمای سیمانی

نمای سیمانی در بین سبک های ساخت و ساز و ویلا سازی به شدت رایج شده است. نمای سیمانی را می توان با مصالح مختلفی ساخت. برای مثال ما نمای سیمانی سفید و یا نمای سیمانی  شسته داریم که رایج ترین طرح های ساخت ساز نمای بیرونی ویلا هستند. اما معایبی هم دارند که میخواهیم در ادامه به معایب نمای سیمانی بپردازیم. البته این نما علاوه بر مزیت های زیاد، معایبی نیز دارد. با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا با معایب نمای سیمانی آشنا شوید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

بررسی معایب نمای سیمانی
خرید ویلا مدرن در کردان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کزدان

معایب نمای سیمانی

همانطور که قبل تر اشاره کردیم نمای سیمانی معایبی هم دارد که به عنوان مثالبه علت سنگین بودن سیمان استفاده از آن در ساختمان و ساخت و ساز وزن سازه را بالا می‌برد که این امر بعد از گذشت چندین سال از ساخت سازه می‌تواند باعث آسیب به آن شود که یکی از عمده دلایل معایب نمای سیمانی محسوب می‌شود. یکی دیگر از معایب نمای سیمانی و استفاده از سیمان این است که از خاصیت آنتی استاتیک بی بهره است ولی اغلب سازه های دیگر با مواد دیگر این خاصیت را دارند که باعث می‌شود گرد و غبار خیلی کمتر جذب شود و این امر نمای ساختمان را تا مدت ها نو و تمیز نگه می‌دارد ولی در نمای سیمانی اینطور نیست و آلودگی و ذرات گرد و غبار بعد از مدتی روی آن می‌نشیند و باعث کثیف به نظر آمدن آن می‌شوند. یکی دیگر از معایب نمای سیمانی می‌توان به محدودیت رنگی آن اشاره کرد که در صورتی که بخواهید نمای ساختمان یا سازه شما رنگ دیگری داشته باشد باید به فکر رنگ کردن آن باشید. بیشتر ویلا در برغان از این سبک برای ساخت نمای بیرونی ویلا استفاده می کنند زیرا ویژگی های زیادی دارد و همچنین بسیار ظریف است.

بررسی معایب نمای سیمانی

انواع نمای سیمانی

نمای سیمانی با توجه به نوع سیمانی که از آن برای ساخت نما استفاده می شود انواع مختلفی را بوجود آورده است. با ما همراه باشید تا با این انواع و مزایا و “معایب نمای سیمانی” آشنا شویم. همچنین اگر قصد خرید ویلا در کردان را دارید با مشاوران ما ارتباط برقرار کنید.

نمای سیمان سفید

اولین و رایج ترین نوع از نمای سیمانی ، نمای سیمان سفید است. استفاده از سیمان سفید برای ساخت نماها در چند دهه اخیر بسیار رایج شده است. این سیمان، سفید رنگ است و این یعنی ویلا پس از اتمام کاملا سفید رنگ و لوکس خواهد بود. البته برای بسیاری از افراد رنگ سفید در ساخت و ساز جذابیت زیادی ندارد اما معمولا سازه های سفید رنگ مورد توجه همه هستند.

مزایا و معایب نمای سیمان سفید

  • بسیاری از افراد درباره پوسته پوسته شدن سیمان می گویند. یکی از مزایای سیمان سفید پوسته پوسته نشدن است به شرطی که در موقع ساخت سازه، سیمان به درستی ساخته شده باشد.
  • شما می توانید به راحتی مصالح مورد نیاز خود را تامین کنید. سیمان سفید اصلی ترین بخش مصالح شما است که به راحتی می توان خریداری کرد. اما در نمای رومی سنگی، اصلی ترین مصالح سنگ های بسیار بزرگ و سنگین است که دسترسی را کمی سخت می کند.
  • میزان زمان مورد نیاز برای ساخت یک ویلا با نمای سیمان سفید بسیار کمتر است نسبت به ساخت ویلا با نمای رومی سنگی زیرا این سیمان سفید ریزه کاری زیادی ندارد و آن را می توان به سرعت تمام کرد.
  • در مزیت بالا از صرفه جویی در زمان و تمام شدن زودتر پروژه ساخت و ساز گفته شد. در این مورد می خواهیم به صرفه جویی مالی اشاره کنیم. استفاده از سیمان سفید برای ساخت نمای سیمانی هزینه کمتری نسبت به بقیه سبک ها دارد.
  • یکی از معایب نمای سیمانی سفید به دلیل رنگ و شکل که دارد است. رنگ و شکل نمای سیمان سفید زود گرد و غبار را به خود جذب می کند و رنگ سفید نما باعث می شود تا نما ساختمان کثیف به نظر برسد.
  • شما می توانید با استفاده از نمای رومی سنگی رنگ های مختلفی را برای نمای خود به کار ببرید. به عبارت دیگر خود سنگ های مورد نظر دارای رنگ های مختلفی هستند. اما با استفاده از سیمان سفید فقط از رنگ سفید برخوردار می شوید.
  • نمای سیمان سفید با گذشت زمان می توان باعث بوجود آمدن ترک های سطحی در نما شود که جذابیت نما را از بین می برد. این ترک ها به دلیل نفوذ آب و رطوبت به این نما ایجاد می شوند. نمای سیمانی در برابر نفوذ آب عایق نیست.
  • نفوذ آب و رطوبت که درمورد قبل کمی به آن اشاره شد یکی دیگر از معایب نمای سیمانی است. سیمان سفید دارای منافذ ریزی است که آب می تواند از آن ها به پشت نما نفوذ کند و موجب ایجاد ترک شود.

نمای سیمان سفید

نمای سیمان شسته

نمای سیمانی شسته دومین نوع از انواع نماهای سیمانی است که بعد از سیمان سفید در جایگاه دوم برای ساخت و ساز ویلا قرار دارد. اگر نگاهی به ویلا مدرن در کردان بیندازید، می‌فهمید که از سیمان شسته ویلاهای زیادی ساخته شده است. این نما از سنگ های ریزی تشکیل شده است که رنگ های مشخص و متفاوتی دارند.

مزایا و معایب نمای سیمان شسته

  • استحکام و ماندگاری زیاد اولین و مهم ترین مزیت نمای سیمانی شسته است. اگر در موقع ساخت از مصالح درجه یک و باکیفیت استفاده کنید شک نداشته باشید که استحکام و ماندگاری زیادی دارد.
  • دومین مزیت نمای سیمان شسته، دارا بودن رنگ های مختلف است. همانطور که گفته شد این نما از سنگ های ریزی تشکیل شده است که رنگ های مشخصی مانند قرمز، سیاه، سفید و یا سبز دارد.
  • این نما مانند نمای سیمان سفید کثیف نمی شود. به دلیل وجود رنگ های مانند سبز، قرمز و سیاه، کثیفی نما زیاد به چشم نمی آید. اگرچه نما کثیف می شود اما این رنگ ها برخلاف رنگ سفید کثیفی را زیاد نشان نمی دهند.
  • نمای رومی سنگی همیشه پر طرفدارترین نما بوده و هست و همچنین قیمت ساخت ویلا با این مدل نما بالا است. اما شما می توانید با استفاده از سیمان شسته نمایی همچون نمای رومی سنگی ایجاد کنید.
  • برای ساخت این نما زمان زیادی لازم است. این نما دارای ریزه کاری هایی است که باید به دقت انجام شود و همچنین خود کار با سیمان شسته نیز کمی سخت است. پس باید برای اتمام ساختمانتان کمی صبر داشته باشید.
  • این نما هم مانند نمای سیمان سفید عایق مناسبی در برابر آب و رطوبت نیست. البته در بسیاری از موارد، افراد برای عایق کردن این نماها از مواد عایق کننده بدون رنگ استفاده می کنند.نمای سفید سیمانی

کلام پایانی درباره معایب نمای سیمانی

موضوع این مقاله ما معایب نمای سیمانی بود. لازم به ذکر است که انواع نمای سیمانی بسیار بیشتر از این دو مورد است اما نمای سیمان سفید و سیمان شسته رایج ترین روش ها برای ساخت نمای سیمانی هستند و از انواع دیگر به ندرت استفاده می شود. امیدوارم که از این مقاله معایب نمای سیمانی استفاده لازم را برده باشید. از اینکه تا اینجا همراه ما بوده اید کمال تشکر را داریم.

درباره معایب نمای سیمانی

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)