آشنایی با نمای رومی سیمانی

آیا در مورد نمای رومی سیمانی چیزی می‌دانید؟ تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا با این نمای ساختمانی بیشتر آشنا شویم. وقتی ساختمان و یا ویلایی با ستون ها، صراحی، قرنیز های رومی و… ساخته می شود می توان گفت که نمای این ساختمان نمای رومی است. نمای  رومی ویژگی های زیادی دارد که مهم ترین اش تقارن دو طرف ویلا است. اگر خواسته باشید امروزه ویلا خود را با سبک های جدید بسازید نیازمند علم و دانش هر سبک است که باید یاد بگیرید. نمای رومی سیمانی نیز رزه کاری و نکات زیادی دارد زیرا در این سبک به جزئیات توجه زیادی می کنند. همچنین اگر قصد خرید ویلا در برغان را دارید پیشنهاد می‌کنیم با مشاورین ما ارتباط بگیرید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

آشنایی با نمای رومی سیمانی
قصد خرید ویلا در کردان را دارید؟
برای خریدی راحت تر و اطلاعات بیشتر با مشاوران ما ارتباط بگیرید
املاک ۱۳۷ کردان

نمای رومی سیمانی

در این بخش می خواهیم به معرفی نمای رومی سیمانی بپردازیم. نمای رومی نمایی است که در آن جزئیات بسیار ارزشنمد می شود و المان های زیادی در فضای ساختمان وجود دارد. این روزا ها معمولا ویلا مدرن در کردان از این روش و سبک برای ساخت استفاده می کنند. ویژگی های نمای رومی سیمانی بسیار زیاد است و شما بعد از ساختن ویلا خود با این سبک می توانید از ظاهر زیبا و مناسب آن لذت ببرید. اما برای اینکه بتوانید بیشتر با این سبک آشنا شوید، ما لیستی از ویژگی های این سبک آماده کرده ایم. با ما همراه باشید تا با ویژگی های “نمای رومی سیمانی” آشنا شوید.

آشنایی با نمای رومی سیمانی

همه چیز درباره نمای رومی سیمانی

ویژگی های ظاهری نمای رومی سیمانی

ویژگی های ظاهری نمای رومی سیمانی که کاملا باعث با شکوه شدن ساختمان می‌شود عبارت اند از:

  • سقفی بلند و زیبا که باعث شکوه ویلا و یا ساختمان می شود.
  • استفاده کردن از منحنی های متعدد برای زیبا سازی ساختمان.
  • ایجاد تقارن بین تمام المان ها و همچنین ظاهر ویلا.
  • استفاده از قوس های گرد برای ایجاد ظاهری بهتر و زیباتر
  • استفاده از پنجره های بلند و صاف به دلیلی ایجاد عظمت در ساختمان

در گذشته ای نچندان دور از نمای رومی برای ساخت اماکن دولتی و یا فرهنگی و یا معماری خانه های کلاسیک استفاده می شد. اما امروزه در همه جا می توانید استفاده از این نما را ببینید. شما می‌توانید با مشاهده ویلا های با نمای رومی سیمانی در کردان نسبت به خرید ویلا در کردان اقدام نمایید.

ویژگی های ظاهری نمای رومی سیمانی

نمای رومی با چه مصالحی ساخته می شوند؟

شاید شما هم دیده باشید که بیشترین تعداد ساختمان های با نمای رومی از سنگ های طبیعی و بسیار زیبا ساخته شده اند. سنگ مهم ترین مصالح برای ساخت یک نمای رومی است. البته مصالح دیگری هم وجود دارد. برای مثال متریال هایی مانند سیمان و یا سرامیک جزء مصالحی هستند که امروز برای ساخت ویلا با این سبک استفاده می شود. اما همیشه این سوال وجود داشته است که کدام متریال برای ساخت ویلا مناسب تر است. برای اینکه بتوانیم مقایسه ای بین این سه مصالح انجام بدهیم می توانیم به کیفیت، ماندگاری، زیبایی، مقاومت در برابر خطرات و … اشاره کنیم. در همه این استفاده از سنگ بهتر از بقیه است.

نمای رومی سیمانی و نکاتی درباره آن

نمای رومی سیمانی به دلیل وجود انواع مختلف سیمان، دارای انواع متفاوتی است. هرکدام از این انواع در ساخت ویلا بسیار رایج اند و می توان گفت مهم ترین انواع سیمان برای ساخت نمای رومی هستند. این انواع عبارت اند از :

  • نمای سیمان شسته
  • نمای آبساب
  • نمای موزائیک شسته
  • نمای سیمان سفید
  • نمای تخته ماله
  • نمای چکشی

اینها مهم ترین انواع ایجاد نمای رومی با استفاده از سیمان هستند که هرکدام ویژگی های خاص مربوط به خودشان را دارند اما از بین این انواع استفاده از سیمان سفید بیشتر به چشم می خورد.

نمای رومی سیمانی و نکاتی در مورد آن

تفاوت استفاده از نمای رومی سیمانی و نمای رومی سنگی

بسیاری از کاربران از ما سوال می کنند که تفاوت بین استفاده از نمای رومی سیمانی و نمای رومی سنگی چیست؟ کدام یک بهتر است و می تواند مزیت های بیشتری داشته باشد؟ برای جواب به این سوال ها باید چندتا از مهم ترین تفاوت های نمای رومی سیمان و نمای رومی سنگ را برای شما بیان کنیم با ما همراه باشید

  1. سنگ دارای شکوه خاصی است و سیمان نمی تواند شکوهی را که استفاده از سنگ به ساختمان و یا ویلاتان بدهد، ایجاد کند. همچنین سنگ ها دارای رنگ های مختلفی هستند و شما با استفاده از سنگ می تواند نمای زیبایی خلق کنید. ولی سیمان کاملا یک رنگ و ساده است.
  2. کار کردن با سیمان بسیار راحت است و شما می توانید به راحتی از شکل و فرمی که خواسته باشید روی ساختمان ایجاد کنید اما سنگ اینطور نیست. سنگ جسمی سفت و سخت است که به راحتی انعطاف پذیری را قبول نمی کند.
  3. یکی از مهم ترین نکات در تعیین مصالح برای ساخت نمای رومی، این است که بدانید مصالحی که قصد خرید آن را دارید چقدر باعث استحکام ویلاتان می شوند؟ چقدر می توانند با مرور زمان موثر باشند؟ در آب و هوای مرطوب کدام یک بهتر اند؟ برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم که سنگ در همه این موارد بهتر است اما همچنان نمای رومی سیمانی ویژگی های خاص خودش را دارد.

تفاوت استفاده از نمای رومی سیمانی و نمای رومی سنگی

هزینه نمای رومی سیمانی

هزینه ساختن یک ویلا در برغان با نمای رومی سیمانی بسیار کمتر از ساختن یک ویلا با نمای سنگی است. البته همچنان قیمت بالایی است اما نسبت به ساخت ویلا با سنگ بسیار کمتر است.

کلام پایانی

در این مقاله شاهد اطلاعات مهمی درباره نمای رومی سیمانی بوده اید. شما دیدید که این نما چه انواعی دارد، فرق آن با نمای رومی سنگی چیست و قیمت کدام یک به صرفه تر است. از اینکه تا آخر این مقاله با ما همراه بوده اید کمال تشکر و قدردانی را داریم.

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در linkedin به اشتراک بگذارید
LinkedIn
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)