نکات نوشتن قولنامه ویلا که باید به آنها توجه کرد!

قولنامه مهم ترین چیزی است که در هنگام خرید ویلا باید توسط مامور ثبت اسناد تنظیم شده و امضا شود. اگر شما قولنامه ای نداشته باشید که ثابت کند شما مالک ویلا هستید؛ هر کسی می تواند ادعای مالکیت ویلا را کند. اما وقتی که دارید قولنامه را می نویسید باید نکاتی را در آن ذکر کنید. اگر می خواهید با نکات نوشتن قولنامه ویلا  آشنا شوید؛ ما به شما پیشنهاد می کنیم که ادامه این مقاله را از دست ندهید و با وب سایت ما همراه باشید.

در این مطلب با چه مواردی آشنا می شویم ؟

نکات نوشتن قولنامه ویلا که باید به آنها توجه کرد!
خرید ویلا در برغان
برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید
املاک ۱۳۷ کردان

نکات نوشتن قولنامه ویلا

قبل از اینکه شما را با نکات نوشتن قولنامه ویلا آشنا کنیم باید ابتدا بدانید که قولنامه چیست چه کاربردی دارد تا بتوانید به بهتر نکاتی که در بخش های بعدی خواهیم گفت را درک کنید. ابتدا به سراغ اسم آن می رویم. اگر به اسم قولنامه دقت کنید از دو واژه قول و نامه ساخته شده است و این دو در کنار هم قولنامه را تشکیل می دهند. به زبان ساده قولنامه، نامه ای است که در آن قول یا تعهدی نوشته می شود که برای مدت طولانی ماندگار بوده و دیگر کسی نتواند حرف خود را پس بگیرد. با توجه به ماده ۱۰ قانون مدنی قولنامه را قراردادی خصوصی بین افرادی است که آن را تنظیم کرده اند. این قولنامه نباید مخالف صریح قانون باشد وگرنه که هیچ اعتباری نخواهد داشت. اگر در این روز ها قصد خرید ویلا در کردان را دارید پیشنهاد می‌کنیم با مشاورین ما ارتباط برقرار کنید.

نکات نوشتن قولنامه ویلا که باید به آنها توجه کرد!

نکات مفید برای نوشتن قولنامه ویلا

در بخش قبلی شما توانستید با توضیحات خوبی برای قولنامه آشنا شوید که به شما در شناخت آن کمک بسیار زیادی می کنند. اما در این بخش از مقاله می خواهیم به شما نکات نوشتن قولنامه ویلا را بگوییم تا از آنها در عقد قولنامه ویلا مدرن در کردان یا هر ویلای دیگری استفاده کنید. پس ادامه این بخش را از دست ندهید.

  • بهتر است که قولنامه خرید ویلا توسط شخصی به غیر از طرفین یعنی خریدار و فروشنده نوشته شود. چون ممکن است که در این بین اختلافاتی رخ دهد و اگر شخص سومی این قولنامه را تنظیم کند می تواند بهتر اختلافات را حل کند.

کسی که می خواهد قولنامه را بنویسد باید حتما از یک نوع خودکار استفاده کند و به هیچ عنوان از دو رنگ متفاوت یا از دو نوع خودکار استفاده نکند.

  • نکته دیگر از نکات نوشتن قولنامه ویلا که خیلی از افراد به آن توجه نمی کنند این است که شخصی که می خواهد قولنامه را بنویسد باید حتما دارای خط خوانا باشد. به عنوان مثال وقتی که نویسنده قولنامه دست خط خوبی نداشته باشد موقع خواندن قولنامه خیلی سخت می توان آن را خواند. حتی ممکن است که یک عدد را اشتباه بخوانید و مشکلات زیادی برای شما به وجود بیاید. پس حتما نوشتن قولنامه را به کسی بسپارید که دست خط خوش و خوانایی دارد.
  • در قولنامه باید اطلاعات کامل خریدار و فروشنده از روی مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه تکمیل شود. نباید از خود طرفین بپرسید که به عنوان مثال کد ملی شما چند است. باید از روی مدارک شناسایی و معتبر تکمیل شود. اگر فروشندگان و خریداران بیشتر از یک نفر بود باید حتما اطلاعات تمام آنها از روی مدارک معتبر تکمیل گردد که به عنوان به مثال برای خرید ویلا در برغان هم باید حتما به همین شکل باشد.
  • اطلاعات و مشخصات ویلا مانند باید به صورت دقیق و کامل در قولنامه ذکر شود. این یکی از مهم ترین “نکات نوشتن قولنامه ویلا” می باشد. این اطلاعات و مشخصات نیز باید از روی سند رسمی که قابل اعتبار است تکمیل شود از پرسیدن آن از فروشنده درست نیست. اگر قولنامه شما در سامانه کد رهگیری ثبت شود؛ با وارد کردن کد پستی ملک می توانید تمام اطلاعات ویلا را مشاهده کنید و تمام آنها در قولنامه به صورت خودکار نوشته می شود.
  • اگر ملک از دیگر املاک همسایه تفکیک شده است باید شماره پلاک، شماره قطعه، بخش، شهر و منطقه ثبتی را بر اساس قولنامه رسمی که معتبر است در قولنامه ذکر شود. این مشخصات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چون این اطلاعات مربوط به آدرس ویلا می باشد و باید دقیق باشند.
  • یکی دیگر از نکات نوشتن قولنامه ویلا که باید به آن توجه کرد این است که حتما قیمت ویلا را به عدد و هم به حروف در قولنامه بنویسید. این کار می تواند اعتبار قیمت را بالاتر ببرد و دستکاری کردن آن را تقریبا غیر ممکن می سازد.
  • برخی از اوقات ممکن است که مالک و یا همان فروشنده ویلا به کسی یا نمایندگی وکالت داده باشد که قولنامه را به جای او امضا کند. حتما شما باید مشخصات سند وکالت یا نمایندگی را در قولنامه ذکر کنید تا بعدا با مشکل روبرو نشوید.
  •  یکی دیگر از مسائل مهم در نکات نوشتن قولنامه ویلا این است که خیلی از زمان ها پیش می آید خریدار می خواهد بخشی یا تمام قیمت ویلا را با استفاده از چک بپردازد. چون باید تمام جزییات هزینه و نحوه انتقال آن در قولنامه معلوم باشد؛ باید حتما مشخصات کامل چک مانند مبلغ، شناسه و… ذکر شود.
  • وقتی قولنامه را به صورت دستنویس می خواهید تنظیم کنید و به صورت چاپی نیست؛ ممکن است که خط خوردگی در آن به وجود بیاید. شما باید در بخشی که برای توضیحات در نظر گرفته شده است؛ توضیحی درباره با آن خط خوردگی بنویسید. به هیچ عنوان بین خطوط قولنامه چیزی را ننویسید.
  • اگر گواهی پایان کار ویلا قدیمی است؛ باید در قولنامه ذکر شود که در هنگام ثبت سند رسمی مالک باید پایان کار جدید برای ویلا ارائه بدهد.
  • در قولنامه باید حتما تاریخ دقیق ذکر شود و همچنین در زمان عقد این قولنامه هم خریدار و هم فروشنده باید در دفترخانه حضور داشته باشند. همچنین نوشتن شماره دفترخانه و آدرس دقیق آن نیز از نکات نوشتن قولنامه ویلا می باشد.

نکات مفید برای نوشتن قولنامه ویلا​

کلام آخر درباره با نکات نوشتن قولنامه ویلا

شما در این مقاله که از وب سایت ما منتشر شده است با نکات نوشتن قولنامه ویلا آشنا شدید. همچنین توانستید به معنی دقیق قولنامه آشنا شوید. از اینکه با وب سایت ما همراه بودید از شما کمال تشکر را داریم.

کلام آخر درباره با نکات نوشتن قولنامه ویلا​

این مطلب رو به اشتراک بگذار...

در telegram به اشتراک بگذارید
Telegram
در whatsapp به اشتراک بگذارید
WhatsApp
در twitter به اشتراک بگذارید
Twitter

املاک را مقایسه کنید

مقایسه (0)